100 kiló a versenyre vagy 100 kiló óránként? Mi van?!
Nos, mindkettő egyszerre. Az új szabályok szerint a Forma-1-es versenyautók összesen 100 kg-nyi benzint használhatnak el egy versenyen, emellett azonban a fogyasztás ütemét is korlátozzák az előírások.
Az üzemanyag átfolyásának üteme egyetlen adott pillanatban sem haladhatja meg a 100 kg/órás mértéket – az FIA hitelesített szenzorai ezt másodpercenként 5 alkalommal ellenőrzik. Azaz nem nagy átlagról van szó, nem lehet 150 kg/órás ütemben égetni a benzint fél óráig, hogy aztán egy másik fél órában 50 kg/órás “tötyögéssel” egyenlítsenek.
És hogyan tudnak az autók egy másfél órás futamot teljesíteni 100 kg benzinnel, ha óránként elégethetnek 100 kg-ot? Természetesen úgy, hogy messze nem végig tövig nyomott gázzal mennek, értelemszerűen már a fékezés, kanyarodás közben sincs szó maximális fogyasztásról, és nyilván nem véletlenül halljuk-látjuk, amikor a versenyzők spórolni kezdenek.
Ezért zárták ki Ricciardót
A versenybírók alapos indoklást is mellékeltek a büntetéshez.
A részletekbe menő fejtegetés lényege, hogy a Red Bullnál a pénteki első szabadedzésen pontatlanságot észleltek az FIA által homologált és beállított átfolyás-szenzor adataiban, azt kicserélték, szombaton egy újabb elemet használtak, azonban az sem működött megfelelően, ezért a versenyre visszatértek a korábbi darabhoz.
Az FIA jóváhagyta a parc fermé körülmények között végrehajtott alkatrész-cserét, de utasították a Red Bullt, hogy a szenzoron észlelt eltérések ellensúlyozására a fogyasztási számításaiknál alkalmazzanak egy bizonyos, pontosan meghatározott korrekciós értéket.
A Red Bullnál nem bíztak az FIA-s szenzor adataiban, ezért a saját mérési modelljükkel számoltak, a felügyelőszervezet azonban csak a saját eszközét tekinti mérvadónak, és csakis annak elromlása esetén engedélyezi és utasítja a csapatot a másodlagos módszer alkalmazására.
Az FIA illetékes tisztviselője a verseny közben a telemetriai adatok alapján észlelte a szabályoknak nem megfelelő átfolyási rátát, és értesítette is a Red Bullt, lehetőséget adva a csapatnak, hogy a korábbi utasításoknak megfelelően áttérjenek a hivatalos, homologált szenzor használatára és mérési modellre.
A Red Bullnál nem tették ezt meg, ezzel pedig szabályt sértettek, ugyanis a csapat saját hatáskörben nem, csakis az FIA kifejezett utasítása alapján állhatott volna át más metódusra.

















