A Goodyear múlt héten mutatta be tehergépjárművek számára gyártott két új termékcsaládját, a Kmax és a Fuelmax gumiabroncsokat. Az új abroncsok kapcsán a gyártó magasabb futásteljesítményt, valamint alacsonyabb gördülési ellenállást ígér. A gumik felhasználási terület szerint egyaránt alkalmasak regionális vagy országúti fuvarozásra.


A Kmax abroncsoknál a fejlesztés célja a futásteljesítmény növelése volt, de nem a többi mutató, mint például az üzemanyag-hatékonyság vagy a húzóerő rovására. Ugyanezt az elvet követve a Goodyear Fuelmax-termékcsalád azokat az üzemeltetőket célozza meg, akik jó futásteljesítmény mellett optimális üzemanyag-fogyasztásra törekszenek.
A Fuelmax széria az összes közúton használt Goodyear abroncs közül a legjobb gördülési ellenállási mutatóval rendelkezik, és kiegyensúlyozott általános teljesítményt mutat. Az ebbe a termékcsaládba ugyancsak a kormányzott tengelyre, hajtott tengelyre és pótkocsihoz gyártott abroncsok tartoznak. Akár 10 százalékkal javított gördülési ellenállásuknak köszönhetően jelentősen csökkenhet a szén-dioxid kibocsátás, miközben a kiemelkedően sokoldalú, javított húzóerejű abroncsok futásteljesítménye akár 15 százalékkal magasabb lehet a korábbinál. A Goodyear szerint a Fuelmax abroncsokkal legalább 1400 liter üzemanyag spórolás érhető el a korábbi termékekhez képest.
Az új teherpapucsokkal ez év őszétől találkozhatunk a márkakereskedésekben, ugyanakkor a gyártó ígérete szerint jövőre újabb gumiabroncstípusokkal bővülhet a kínálat.
