Nagykör, kiskör, központi kiállító épület: tokkal-vonóval mindent vihet, akivel a világ egyik leghíresebb versenypályájának csődbiztosai meg tudnak egyezni.

Kilencezer forint egy kör - óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb...
Évek óta veszteséges, tavaly nyáron csődöt jelentett az állami kézben lévő versenypálya. Komoly érdeklődők vannak, az olajsejkek egyelőre távol maradtak.
Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya
6 fotó
Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya


A világ legjobb üzletének tűnhet megszerezni a Nürburgringet, de ne feledjük: oka van annak, hogy eladják. Az utóbbi időben ugyanis egyre kevesebb bevételt hozott a pálya. Ez az alapvetően régi konstrukciónak éppúgy betudható, mint a szokatlanul hosszú pályának – mindkét tényező nagyságrendekkel növeli meg a karbantartási igényt egy hagyományos körpályához képest.

Ráadásul a Nürburgring eddigi (állami) vezetése nem kifejezetten profitorientált szemléletet gyakorolt – örök hála ezért nekik! A pályára felengedett privát sofőrök és a kis költségvetésű, kezdőket istápoló bajnokságok kevés pénzt hoztak (még ha egy pályahétvégén tetemes összegeket fizettek is be az amatőrök a kasszába), viszont az átlagosnál jobban pusztították az infrastruktúrát.

A helyi vállalkozók és támogatók azonban aggódnak: félnek, hogy az új vezetés nem a régi szellemben, hanem a magasabb profitot követve fogja irányítani a pályát, és ez nem csak a Nürburgring ázsiójának, hanem a környék vállalkozásainak (éttermeknek, szállodáknak) is a végét jelentheti.

Jens Lieser csődbiztos megerősítette, hogy a kezdeti ötvenről mostanra öt-tíz komoly érdeklődőre szűkült a potenciális partnerek köre. A vételár nagyságrendileg 125 millió euró, azaz hozzávetőlegesen 37,5 milliárd forint.

A Nürburgring

Kilencezer forint egy kör - óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb...

Kilencezer forint egy kör – óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb…

Kilencezer forint egy kör – óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb…


A pályakomplexumot eredetileg 1927-ben adták át. Az eredetileg 28,8 kilométeres kört 1984-ben átépítették. Maga a Nürburgring egy egy 5148 méter hosszú körpálya, amelyen motorkerékpár-versenyeket, 24 órás hosszú távú futamokat, valamint túraautó- és Forma 1-es versenyeket rendeznek. Legendává mégsem ez, hanem a 24 kilométeres Nordschleife tette a létesítményt. A Zöld Pokolként ismert pálya erdős környezetéről, valamint rendkívül technikás vonalvezetéséről kapta a nevét. A sportautók gyártói körében nem hivatalos mércének számít a Nordschleife, hatalmas presztízsharc folyik az itt mért köridőkért.