A londoniaknak nem egészen ugyanolyan élményeik vannak a helyi tömegközlekedés fejlesztésvel kapcsolatban, mint például a budapestieknek. Az olimpiára például tavaly nyáron a Temze fölött közlekedő kábelvasutat terveztek, amit át is adtak, határidőre: alig 11 hónap sem kellett az építkezésre.

London polgármestere és az Emirates Air elnöke örül az új londoni járműnek
3 fotó
London polgármestere és az Emirates Air elnöke örül az új londoni járműnek

London polgármestere és az Emirates Air elnöke örül az új londoni járműnek


Ugyanakkor hazai hangulatot idéz, hogy a tervezett 25 millió fonthoz képest 60 millió lett a végelszámolásnál a teljes építési költség, és a Munkáspárt londoni képviselője számon kérte a polgármestert: hogy lehet, hogy a londoniaknak mégsem lesz ingyenes az utazás, ahogy azt a beruházás megkezdésekor ígérték?

Videó a kábelvasútról:

A londoni lanovka hivatalos neve: Emirates Air Line – a greenwich-i O2 Arena és az ExCel kiállítóközpont között húzódó kábelvasút működtetésének szponzora tíz esztendőre ugyanis az arab légitársaság. A lebegő kabinok óránként 2500 embert képesek szállítani, egy 4-5 perces út egy irányba 4 font 30 penny (1500 forint), egy körút 6 font 40 (2300 forint).

Az 50 városi autóbusznak megfelelő kapacitás 15 másodpercenként induló kabinokkal érhető el a nagyjából egy kilométeres távon. A fülkék 300 méterrel siklanak a Temze felett. A beruházás teljes költsége