Nem véletlen, hogy a Frankie Oxxo Truck Racing Team és az MAN közös sajtótájékoztatóját az etyeki Korda Filmstúdióban rendezték, a szervezők ugyanis az olcsóság helyett nagy hangsúlyt fektettek az eleganciára, legalábbis annak hiteles látszatára. Az ízlésesen berendezett raktárépületet oly módon pakolták tele, mintha az lett volna a cél, hogy a Hungexpo bármelyik szakkiállítását felülmúlják. Ugyanakkor a felállított cateringes asztalok mennyisége egyértelműen jelezte, ezt a sajtótájékoztatót bizony nagyobb vendégseregre tervezték. Úgy látszik, hamar körbejárt a pletyka, hogy nem lesz itt a várva várt versenykamion, amely miatt tulajdonképpen az egész sajtótájékoztató létrejött.




A nehéz helyzetek persze a FIA Európa-bajnokságokon sohasem voltak ismeretlenek, hiszen a versenykamionok küzdelme tulajdonképpen olyan, mint egy komolyabban vett pankráció, ahol igazi tömegek küzdenek egymás ellen. Ilyen találkozásokkor olyan durva ütközések is előfordulhatnak, amelyeket jó, ha ép bőrrel és fogakkal úsznak meg a pilóták. Nem mindegy tehát, hogy milyen konstrukcióval indul az energiaital-gyártó cég által is szponzorált csapat.
Bakó Csabával több, mint egy hónapig törtük a fejünket az új tehergépkocsiról. Hosszú idő volt mire idáig eljutottunk – jegyezte meg Éder Attila, aki már évek óta foglalkozik kamionépítéssel.
Az MAN Evo 012/one névre keresztelt projekt egyébként nagy dobás lehet az Oxxo csapat számára, hiszen a német gyártó most már A-kategóriás motorokkal és nagyon fejlett, az utcai terepre szánt kamionokkal megegyező műszaki tartalommal szolgálja ki a közép-európai pilótahármast. A kamionokat egy D 2676RT típusú 846 kW-os, 1150 lóerős motorral szerelik, melyekkel 160 km/h-nál gyorsabban nem lehet hajtani. A leszabályozás FIA előírás, ahogyan a jármű tömege is, ennek köszönhetően az új MAN versenygépek nem lehetnek könnyebbek 5500 kg-nál.
|
|
A cseh Ladislav Krenek által készített dizájn kialakításánál a fő szempont a megfelelő aerodinamika volt. A versenykamionokat cseh és magyar mérnökök, továbbá az MAN szakemberei közös munkával tervezték. Az idei FIA Kamion Európa-bajnokságnak három versenykamionnal és három sofőrrel vág neki a Frankie Oxxo Racing Team. Név szerint a cseh FIA ETRC toppilóta Frankie Vojtisek, az Európa Kupa győztes orosz Alexander Lvov és a magyar Kiss Norbert, a tavalyi év felfedezettje ülhet a vezetőfülkébe, hogy akár az első három közé is feltornázza az összesített pontversenyben a közép-kelet-európai istállót. Tavaly a csapatbajnokságban összesen 221 pontot gyűjtött az Oxxo, mellyel az ötödik helyet tudták megszerezni.
Mivel mindhárom pilóta technikailag teljesen megegyező kamiont fog vezetni, és egymásra maximálisan figyelve, egyenlő feltételekkel vágnak neki a 2012-es szezonnak, így csak saját ügyességükön múlik majd, hogy ki végez előrébb a bajnoki rangsorban.





