A Fordnál már hétfő este elkezdődött a leplek rángatása. Elsőként a roppant takarékos Fiesta és Focus EcoNETIC-ről hullott le a textil – ezek 86 illetve 89g CO2 kibocsátással büszkélkedhetnek.
Motorháztetejük alatt 1,6 literes Duratorq TDCi dízelmotor dolgozik, amelynek 3,4 l/100 km-es fogyasztása bármelyik jelenlegi benzines, dízel- vagy hibridautóénál kedvezőbb – írja róla a sajtóanyag.
Sportos Fordok
Néhány perccel később az új Focus ST-t is megmutatták, méghozzá ötajtós és kombi változatban egyaránt. Az autó 2,0 literes Ford EcoBoost motorjához hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű csatlakozik. A könnyű, teljes egészében alumíniumból készült motorblokk teljesítménye 250 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 360 Nm, ugyanakkor CO2 kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása 20 százalékkal alacsonyabb az elődénél.
Új, apró motor
Vadonatúj, egyliteres lökettérfogatú háromhengeres, takarékos motorral is bővül a Ford motorkínálata, amely jövőre jelenik meg, a Focus, a C-MAX és a B-MAX modellekben. A Focusban rögtön kétféle, 100 és 120 lóerős kivitelben is elérhető lesz a Ford legkisebb motorja, amelyekhez öt- és hatfokozatú váltók csatlakoznak.
A standon büszkén forog a Ford jövőbeli dizájn-irányát bemutató Evos tanulmányautó is, de ezt már többször is megénekeltük, így őt most csak körbefényképeztük.
Update: Ma reggel bemutatták a tegnap este még ügyesen rejtegetett Fiesta ST-t is, amelyben 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost motor dolgozik. Az egyelőre tanulmánynak hívott, de ugyanebben a formában sorozatgyártásba kerülő kisautó hét másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul száz km/órára. Persze nem hiányoznak róla a szárnyak és a méretes felnik sem.






