A Ferrarinál komolyan gondolták, hogy mostantól agresszívan a Red Bull babérjaira törnek. A Német Nagydíj első szabadedzésén Fernando Alonso végzett az élen, megelőzve Mark Webber és Sebastian vettel Red Bullját, míg Felipe Massa a negyedik időt autózta a másik Ferrarival.

Szinte októberi hidegben, mindössze 13 Celsius-fokban vette kezdetét a Német Nagydíj első szabadedzése a Nürburgringen. Az aszfalt valamivel melegebb, 18 Celsius-fokos volt, ami később 20 fokra melegedett fel, de tovább nem.

A hideg, szeles időben nehezen indult be a gépezet, kevés említésre méltó esemény történt a pályán. Fél óra után csak 12 pilóta rendelkezett mért idővel, a legjobb Lewis Hamilton sok benzinnel futott 1:32,996-os köre volt, az angol ezzel a Mercedes pilótái, Nico Rosberg és Michael Schumacher előtt vezetett.

Mark Webber 53 perccel a tréning vége előtt futotta meg a Red Bull első komolyan vehető idejét (1:33.743), amivel feljött a harmadik helyre, nyomában a vb-éllovas Sebastian Vettellel. A németek világbajnoka ezen a hétvégén a német zászló fekete-arany-vörös színeit viseli a bukósisakján, a német női labdarúgó-válogatott előtti tisztelgésül.

A McLaren a szokásos óvatossággal kezdte a tréninget, Jenson Button 34 perc után a negyedik helyre lőtte be az Mp4-26-ost (1:34.149), megelőzve Massa Ferrariját. Tizenhárom perccel később Vettel 1:32.536-os idővel a lista élére ugrott, megelőzve Hamiltont és Webbert.

Az edzés félidejénél Vettel vezette a mezőnyt (1:32.536), megelőzve Hamiltont (McLaren), Webbert (Red Bull), Alonsót (Ferrari), Rosberget (Mercedes), petrovot (Lotus Renault), Buttont (McLaren), Massát (Ferrari), Schumachert (Mercedes) és Adrian Sutilt (Force India). Jaime Alguersuari egy remek kör után a 11. helyen landult a Toro Rossóval, maga mögé utasítva a renault-s Nick Heidfeldet, aki – Vettelhez hasonlóan – szintén új, hazai versenyére tervezett bukósisakkal ment ki a pályára.


Bő fél órával az edzés leintése előtt Vettel egy árnyalattal tovább javította a legjobb időt (1:32.534). Alonso a most először bevetett, új lágy gumikon feljött a második helyre, majd a következő körében átvette a vezetést (1:32.037). Három perccel később Webber, majd Massa villantott. Az ausztrál feljött a második helyre (megelőzve Vettelt), a brazil pedig a negyedikre, átugorva a garázsban várakozó Hamiltont.

Az első tíz pozíciót a négy legjobb istálló (Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes), valamint Petrov Renault-ja foglalta el, így a “kicsik” csatája a tizedik helyért folyt. Alguersuari egy 1:35.229-es körrel kiszorította a top 10-ből Sutilt, Sébastien Buemi 12. helye pedig arra utalt, hogy a Toro Rosso valóban erős lehet a hétvégén.

De a Ferrari sem bízta a véletlenre az elsőség kérdését: Alonso közben 1:31.981-re, majd 1:31.894-re javította a legjobb eredményt, ami később már nem változott.

Ahogy azt pénteken megszokhattuk, a fékbalansz beállítása, a csúszáshatár próbálgatása közben többen is lecsúsztak az ideális ívről. De az első, aki a kavicságyba kényszerült, Michael Schumacher volt, 21 perccel az edzés vége előtt. A hétszeres világbajnok nem tudott befordulni a hajtűkanyarba, ezért inkább kiengedte a Mercedest a kavicságyba. A kerpeni titánnak még arra is maradt ideje, hogy kormányzás közben, fél kézzel kiintegessen a lelátón ülő rajongóinak!

Az utolsó negyedórán belül a Force India is villantott: Adrian Sutil 1:33.832-vel a nyolcadik helyre ugrott, míg a Paul di Restát helyettesítő Nico Hülkenberg (a hetedik német pilóta ezen a hétvégén!) rögtön utána a kilencedik helyre jött fel (1:33.858).

F1: Alonso a két Red Bull előtt 7


A hátsó egyenesben felállított radarnál egyébként a két Mercedes volt a leggyorsabb: Schumachernek 307, Rosbergnek 306 km/órás sebességet mértek. A Red Bull (Webber) öt, a Ferrari (Alonso) hat km/órával volt lassabb azon a ponton.

Noha a beharangozott eső végül elmaradt, az utolsó percben Sébastien Buemi a kavicságyba csúszott, gondoskodva arról, hogy a Toro Rosso szerelőinek ne az ebéd legyen a legfontosabb dolga a délutáni, második tréning előtt.