



A 2005-ben az egykori Stewart-, majd Jaguar-csapatból létrehozott Red Bull Racing öt év után a csúcsra jutott, Sebastian Vettel és Mark Webber brazíliai kettős győzelmével az osztrák tulajdonú Milton Keynes-i alakulat bebiztosította a győzelmet.
A főtervező Adrian Newey a verseny után boldogan nyilatkozott, de azt is elismerte, hogy a leggyorsabb autóval illett volna korábban lezárni a küzdelmet.
“Jó autónk volt tavaly, de nem voltunk elég gyorsak a dupla diffúzorral szemben az év elején. Az idén gyors volt az autó, de nagyon sok problémánk volt, műszaki és másféle is. Nagyon sok pontot szórtunk el. Korea után már kezdtem elbizonytalanodni, ami életem egyik legrosszabb futama volt” – mondta a sztármérnök.
Newey korábban a Williamsszel és a McLarennel is bajnok lett már, de a Red Bull-lal elért siker így is különleges a számára.
“Elképesztő ezzel a csapattal is eljutni ide. Majdnem a kezdetektől itt lenni és közösen felépíteni egy csapatot, amely eljut a konstruktőri bajnoki címig, igazán fantasztikus teljesítmény mindenkitől Milton Keynesben.”
“A cél természetesen ez volt, de nem voltam benne biztos, hogy tényleg meg is tudjuk valósítani. A csapatnak egyértelműen nem volt olyan infrastruktúrája, mint a nagyoknak. Amikor a Williamshez és a McLarenhez kerültem, mindenük megvolt, jó helyzetben voltam, csak autót kellett terveznem.”
“Itt jóval nagyobb volt a feladat, mindent fel kellett építeni, össze kellett rendezni a csapatot, de Milton Keynesben mindenki felnőtt a feladathoz.”
“Peter Prodromout és Rob Marshallt, a fő aerodinamikust és a vezető tervezőt külön köszönet illeti, hatalmas mértékben járultak hozzá az autó építéséhez. Azonban bár sziruposan hangzik, de a lényeg az volt, hogy mindenki összeálljon, hogy egységes egészként működjön a csapat” – magyarázta Newey.
