2010-től nem vesz részt a Forma-1-es világbajnokságban a BMW, helyette a karosszériás pályaversenyzés, az utánpótlásnevelés, illetve a privát csapatok nagyobb arányú kiszolgálása szerepel bajor márka motorsportprogramjában.

Utóbbi részeként a BMW Motorsport egy különlegességgel bővíti kínálatát, V8-as variánst készítenek a Z4-ből. Nem is akármilyet, a kocsiba az M3-as 4,0 literes motorja kerül. Természetesen kissé megdolgozzák a motort, így az utcai variánsnál 60 lóerővel többet, 480-at teljesít. A programozható motorvezérlés mellett hatfokozatú szekvenciális váltó teszi teljessé a programot.

Most a csúcs. hat henger két turbóval
Az elődből is épült versenyautó
2 fotó
Most a csúcs. hat henger két turbóval

Most a csúcs. hat henger két turbóval

Most a csúcs. hat henger két turbóval


Persze a GT3-as szabályoknak megfelelően autóból hiányoznak majd az utcai autózásánál szükséges, de itt felesleges ballasztok, mint a szigetelés, kárpitok, klíma, rádió stb., helyettük versenyülés, bukócső, tűzoltó berendezés szerepel a felszereltségi listán. Ugyanakkor természetesen a tető sem nyitható már, a mechanikát is kiszerelik.

A versenyautó ára, nagyjából 290 000 euró lehet, vagyis úgy nyolcvan millió forint.

Bár az előző generációs Z4-ből készült M-es, amelybe az akkori M3-as motorja került, ezúttal nem tervez ilyet a BMW. Helyette készült a jövő hónapban bemutatkozó duplaturbós hathengeres, amely a maga 340 lóerős teljesítményével és a hozzá tartozó M-es kiegészítőivel képes betölteni a sportváltozat szerepét.