Bejött az Audinak az R8. A Ferrari szintű sportkocsival a vevők, a média is elégedett és az eladások is rendben zajlanak. Nem meglepő, hogy a német autógyár már dolgozik a folytatáson.
Arról már korábban halottunk, hogy R4 néven egy kisebb sportkocsit fejleszt a márka, amely a TT-vel ellentétben nem Golf-alapra épül, hanem valódi sportkocsigénekkel készül. Középmotoros hátsókerék-hajtású.
Ugyanakkor a legfrissebb pletykák szerint már fejlesztik az úgynevezett R10-es modellt is. A kocsi, ahogy a neve is mutatja, az R8 fölé érkezne. Míg az R8 a Ferrari F456 és a Lamborghini Gallardo ellenfele, addig az R10 a Ferrari 599 GTB-vel konkurálna.
Alapját az R8-hoz hasonló, abból továbbfejlesztett alumíniumváz adná, a karosszéria is hasonló, visszafogott, de dinamikát sugárzó. Motorja várhatóan az RS6-ban is alkalmazott V10-es motor lesz. Ennek hengerűrtartalma ugyan 0,2 literrel kisebb, mint az R8 V10-é, de az 5000-es blokkhoz két turbó is tartozik. Ezzel pedig könnyedén elérhető a 600 lóerő felett teljesítmény.
Az Audi nem önállóan fejleszti a kocsit, ugyanis már javában dolgoznak a Lamborghininél – amely a német gyár leányvállalata – a Murcielagó utódján, az ott szerzett tapasztalatokat felhasználják majd az R10 elkészítésénél. Ugyanakkor egymásnak nem lesznek ellenfelei, tekintve, hogy az olasz sportkocsi több mint 700 lóerős teljesítménnyel érkezik.
Természetesen összkerékhajtás kerül az R10-be, amellyel a kocsi képes 3,1 másodperc alatt 100-ra gyorsulni, miközben a végsebessége 330 km/óra felett várható. Bemutatkozására azonban még várni kell 2012 előtt nem valósul meg.



