Hamarosan újra feltűnhet egy legendás autónév, a De Tomaso. Az olasz mágnás Gian Mario Rossignolo megvásárolta a márkát. Rossignolo vállalkozó, aki olyan cégek vezetésében szerepelt, mint a FIAT, az SKF vagy a Telecom Italia.

A Mangusta hozta meg az ismertséget
1991-ig gyártották a Panterát
1975-ben 292 km/óra sebességre volt képes
Elvisnek is volt egy Panterája
4,9 másodperc alatt gyorsul százra a Guará
6 fotó
1975-ben 292 km/óra sebességre volt képes

1975-ben 292 km/óra sebességre volt képes

1975-ben 292 km/óra sebességre volt képes


A De Tomasót 1959-ben alapította az argentin Alejandro De Tomaso, cégét Modenában, nem messze korábbi munkahelye, a Maserati közelében hozta létre. Az igazi ismertséget a Giugiaróval 1966-ban közösen létrehozott Mangusta hozta meg a gyárnak, de a legtöbben a Panterát ismerik, amely1970 és 1991 között készült.

A gyár 1970-ben még a Forma-1-ben is szerepelt. Egy időben a Ford volt a márka többségi tulajdonosa, majd a Fiat is beszállt. Saját autói mellett bérgyártással is foglalkozott, így például a Daihatsu Charade japán piacra szánt sportváltozatát is itt készítették. Az utolsó De Tomaso az 1993-ban piacra került Guará volt. A középmotoros sportkocsi kupé és roadster változatban is készült 4,6 literes V8-as motorja izgalmas menetteljesítményt kínált.

A gyár azonban hosszú ideje vergődött, De Tomaso 2003-as halála után véglegessé váltak a pénzügyi problémák. Most talán megmenekülhet.

4,9 másodperc alatt gyorsul százra a Guará

4,9 másodperc alatt gyorsul százra a Guará

4,9 másodperc alatt gyorsul százra a Guará


A dúsgazdag olasz befektető nemcsak a nevet vásárolta meg, de a Pininfarina egyik üzemét is.  Itt készülhetnek a jövőben az autók, míg a márka ismertségét a De Tomaso név adja. A gyár képes évi 8000 alumíniumkarosszéria előállítására. Persze erre valószínűleg nem lesz szükség, hiszen ez már a Ferrari szintje lenne.

Rossignolo nem egy autóban gondolkodik, terviben három jármű szerepel. Az új éra első járművei egy luxusszedán, egy kupé, illetve egy szabadidő-autó lehetnek. Az elképzelés szerint nem feltétlenül gurgulázó V8-as vagy kifinomult V12-es motort alkalmaznának, de egyes változatok elektromos autóként kerülhetnek piacra. 2011-re a Genfi Autószalonra már bemutatót terveznek.

Ha további képeket nézegetne a De Tomaso modelljeiről KATT IDE, videóért görgessen lejjebb!

Videón a Pantera: