Várhatóan még idén bemutatkozik az új Ötös BMW. Az F10 kódjelű modellből is készül majd különösen sportos kivitel, az M5 érkezése azonban csak 2011-re tehető. Az M5 továbbra is a BMW technológiájának csúcsát képviseli majd, nemcsak a gyorsaságára helyeznek nagy hangsúlyt, de a takarékosságára is.
Egyelőre többféle motorvariánsról hallani. Egyes információk szerint az X5/X6 M modellekben alkalmazott 4,4 literes turbómotor kerül az Ötösbe is. A most 555 lóerős blokk már most is úgy mozgatja a szabadidő-autókat, hogy azok képesek felvenni a versenyt a jelenlegi M5-tel, de további fejlesztésekkel még erősebbé tehető.
Más források szerint megtartják a V10-es motort, de vagy megnövelik a hengerűrtartalmát vagy turbókat csatlakoztatnak hozzá. Egy biztos: 600 lóerő feletti teljesítmény a cél, hiszen az Audi RS is már 580-nál tart.
Ugyanakkor a bajor gyártó szeretné visszafogni az M5 fogyasztását, ezért továbbfejlesztik a jelenleg is használt fékezéskor veszendőbe menő mozgási energia összegyűjtését, illetve bevezetik termoelektronikus generátort. Utóbbi a kipufogógáz hőjéből állít elő villamos energiát. Az akkumulátorokban tárolt energiát azután újra felhasználja a jármű, ezzel csökkentve a hagyományos motor fogyasztását.
A tervek szerint a pilótának is lehetősége lesz bevetni a pluszteljesítményt. A Forma-1-ben alkalmazott KERS-hez hasonlóan egyetlen gombnyomásra, rövid időre jelentősen megugrik a teljesítmény.
Az alacsonyabb fogyasztás eléréséért Start&Stop és hengerleállító-rendszer is kerül az M5-be. A más autógyártóknál már sorozatgyártásban alkalmazott megoldás egyenletes haladás esetén a hengerek egy részébe nem fecskendez üzemanyagot.





