18,8 millió forint: ennyibe kerül az Audi TT leggyorsabb variánsa, az RS. Ezért a pénzért a kupéváltozatot kínálják, aki a nyitható tetős Roadstert szeretné, annak 19,4 milliót kell leszurkolnia a hazai kereskedőknél.
Olcsónak semmiképp nem nevezhető a TT RS, de a műszaki tartalom sem hétköznapi. A kocsi 2,5 literes, turbófeltöltős erőforrása 340 LE teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.
Szériakivitelében quattro állandó összkerékhajtással készül. Ennek lelke az elektronikus szabályzású, hidraulikus tengelykapcsoló, amely szükség esetén az első kerekekről a forgatónyomaték akár nagyobb hányadát is a hátsókra irányítja.
Ennek köszönhetően a TT RS Coupé mindössze 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, a Roadster esetében pedig egy tizedmásodperccel tovább tart a sprint. Érdekesség, hogy a német prémiumgyártóknál megszokott 250 kilométer/órára korlátozott végsebesség itt csupán formalitás, az Audi kérésre 280 kilométer/órára emeli a határt.
Nemcsak a fentiek, de a futómű is eltér a normál TT-kétől. Az RS már alapkivitelében a karosszériát 10 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutóművel készül. Megrendelhető az “Audi magnetic ride” adaptív csillapítási rendszer, amellyel a pilóta a lengéscsillapítók karakterisztikáját a sportkapcsoló segítségével megválaszthatja.
Az RS-t – a többi TT-hez hasonlóan – Magyarországon, az Audi Hungária győri üzemében szerelik össze, motorját szintén itt gyártják.

