



Molnár Csaba, a közlekedési tárca vezetője elrendelte, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) tiltsa meg az előzést a tehergépkocsiknak a hazai autópályák összesen 118 kilométernyi szakaszán – tudta meg a Népszabadság.
Nem újdonság ez, hiszen tavaly tavasz óta az M1-es és M3-as autópályákon kísérleti jelleggel alkalmazzák a megoldást. Úgy tudni a tapasztalatok kedvezőek. Az előzési tilalom alá eső szakaszokon egyenletesebbé vált a forgalom áramlása, lecsökkent a sávjukból kivágó kamionok miatt máshol gyakori váratlan fékezések száma és nem alakulnak ki a gyakran kilométeres kocsisorok az egymás mellett lassan haladó tehergépkocsik mögött. A mérési eredmények azt mutatják, hogy miközben a járművek nem hajtanak gyorsabban a szokásosnál, a haladási sebesség három százalékkal növekedett a haladó sávban.
Várhatóan április elején lép életbe az előzési tilalom hat autópálya-szakaszon, az ÁAK két héten belül befejezi az új tiltótáblák felszerelését. A 3,5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsik nem előzhetnek az M1-es, összesen 67, az M3-as 33 és az M7-es mintegy 18 kilométerén.
Ezzel az előzési tilalmat kiterjesztik az M1-es és az M3-as eddig tiltás alatt lévő szakaszaival párhuzamos Budapestről kivezető kilométereire is. De a kamionok nem előzhetnek majd az M7-es Budapestről kivezető szakaszán, az M1-es és az M7-es elválásától a Pusztazámor-Sóskút csomópontig, valamint a balatoni sztráda Székesfehérvárt elkerülő hét kilométerén.
A közlekedési tárca ugyanakkor vizsgálja az általános, valamennyi gyorsforgalmi útra kiterjedő korlátozás kiterjesztésének lehetőségét is, de elképzelhető, hogy a jövőben egyes útszakaszokon a nagy forgalmú időszakokban, a reggeli és délutáni órákban rendelnek el előzési tilalmat.
Forrás: Népszabadság
