Nemrég beszámoltunk az új Renault Clio RS-ről. Nem kis munka volt, hogy pontos információkhoz jussunk, de megküzdöttünk értük.
Matekból egyes
Nem tudnak számolni a Renault mérnökei vagy egyszerűen a marketingesek füllentenek kicsit sokat? Ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennünk az új Renault Clio eredeti gyári sajtóanyagát olvasva. A számokkal akadtak gondjaink.
A korábban 2,0 literes és 145 kW-os motort 197 lóerősnek mondták, ami stimmel is. Most hogy javítottak rajta valamelyest és már 147,5 kW a teljesítménye, 203 lóerősnek írják, pedig ez “csak” 200,6.
Nyomaték: valami nem stimmel
A nyomatékkal is gondok vannak, tekintve, hogy a sajtóközlemény az új hengerfejnek köszönhető 20 százalékos bővülésről ír, miközben az 215 Nm, ahogy korábban is. A különbség csak abban van, most 5500 helyett 5400-as fordulatszámon éri el a csúcsot.
Ha hihetünk a sajtóközleménynek, akkor az új Clio RS 10 km/órával gyorsabb lett. Csakhogy most 225 km/órára képes, elődje viszont 223-at ment. Mennyi az annyi?
Fogyasztás: ez sem annyi
Ám nemcsak a teljesítménnyel vannak gondok. A sajtóközlemény elején, megtudjuk, hogy a tengelytávolság 10 milliméterrel 2585-re bővült. A végén viszont a technikai adatok között világosan leírják: a tengelytávolság 2585 mm, változatlan az elődéhez képest.
Azt is kifejtik, hogy immár 0,7 decivel kevesebbet fogyaszt a motor, amely korábban 8,4, most 8,2 literes átlagfogyasztást produkált a szabványos európai mérési ciklusban.
Kérdés csak az miért van szükség a számmisztikára, amikor 2000 óta a Clio RS kategóriája legjobban fogyó modellje, elkelt belőle 70 000 darab?





