Az új Mercedes E-osztályról írtunk már, nem is keveset, miután a pontos adatok kiszivárogtak a bemutató előtt, kiveséztük a motorválasztékot, de így is maradt még bőven információ. No meg rengeteg szép gyári kép, amelyeket csak most közöltek.

Az autó annyi vezetői segédeszközzel és biztonsági felszereléssel van ellátva – főleg, ha az extrákat is számba vesszük – , hogy szinte egy kómás ember is elvezetné. Nézzük, hogy miket is zsúfoltak a németek a limuzinba.

Az E-osztály képes a világítását a forgalomhoz igazítani. A szélvédőn elhelyezett kamera képén az intelligens rendszer képes felismerni a szembe jövő, vagy az autó előtt haladó járműveket, és a távolságuknak megfelelően gyengíti a reflektorok fényét, hogy ne vakíthassa el a közlekedőket. A bi-xenon lámpák fényét 65 és 300 méter közötti távon szabályozza az ún. Adaptive Main Beam Assist rendszer.

Az autó is figyeli az utat
Vakon, félálomban, háttal ülve is elvezeti bárki
Készül a balesetre
17 fotó
Figyelmeztet a sebességkorlátozásra

Figyelmeztet a sebességkorlátozásra

Figyelmeztet a sebességkorlátozásra


Bekerült a kocsiba az S-osztályból már ismerős sávelhagyásgátló, amely a kormánykerék vibrálásával jelzi a vezetőnek, ha az autó véletlenül elhagyná a megfelelő útszakaszt. A szélvédőre szerelt kamera opcionálisan képes figyelni a közlekedési táblákat is, és a sebességkorlátozásokra figyelmeztetheti a vezetőt a kijelzőn. A Night Veiw Assist nevű extra a sötétben képes felismerni az esetleg az úton botorkáló gyalogosokat, és figyelmeztetni a sofőrt.

Elaludni sem könnyű az új E-osztályban, legalábbis a vezető számára, hiszen az autó több mint 70 paraméter – főképp a kormánymozdulatok – folyamatos monitorozása révén figyeli a sofőr éberségét, és időben figyelmeztet, ha álmosnak ítéli a vezetőt.

Az ütközések elkerülésére, a vészfékezésre extraként kérhető radarok és alrendszerek garmadája ügyel. A hosszú távú érzékelő már 200 méterről, a rövid távú pedig 30 méteren belül figyeli a többi járművet, és adataik alapján az autó előre kalkulálja a szükséges fékezést. A Brake Assist PLUS előbb vizuálisan és hanggal figyelmezteti a vezetőt a fékezés szükségességére, és amint nyomást érzékel a pedálon, máris a megfelelő erejű lassítást alkalmazza. Ha a sofőr valamiért nem taposna rá a pedálra, a rendszer előbb részlegesen, majd a következő lépésben teljes erővel megindítja a vészfékezést.

Készül a balesetre

Készül a balesetre

Készül a balesetre


Több mint 150 nagy sebességnél történt töréstesztet és 17 ezer szimulációt végzett el a gyártó az E-osztály fejlesztése során, hogy az autó a lehető legbiztonságosabb legyen. Az utasokra  hét légzsák, a már a baleset előtti pillanatokban készenlétbe kerülő övfeszítők és överő-elosztók, valamint az aktív fejtámaszok vigyáznak.

Igazi különlegesség a szériafelszerelésként járó, a gyalogosokat óvó aktív motorháztető, amely gázolásnál a másodperc töredéke alatt fél cm-rel megemeli a motorborítás hátsó részét, hogy így több erőt nyelhessen el. A rendszert a vezető működés után maga is visszaállíthatja, nem kell szervizbe vinnie az autót. Persze azért nem árt kikalapáltatni a behorpadt elemet.

A kényelmet és az úttartást is szolgálja az AVANTGARDE modellben szériafelszerelés, egyébként extraként kérhető aktív lengéscsillapító, amely mindig a sebességnek és a kanyarodásnak megfelelően igyekszik a lehető legstabilabb helyzetbe hozni az E-osztályt. Újdonság a kerekenként külön-külön alkalmazkodó kiegészítő elektromos lengéscsillapítás.

Igazi luxus

Igazi luxus

Igazi luxus


A stuttgartiak még az ülésekbe is gyömöszöltek ezt-azt, extraként elérhető az S-osztályból már ismert multikontúr rendszer, amely az oldalirányú erőknek és a gyorsulásnak megfelelően piezzoelektromos technológiával úgy alakítja a háttámla légnyomását, hogy az mindig a lehető legjobb támaszt biztosítsa. Kérésre az autó három helyett két hátsó üléssel is kérhető, ebben a komfortcsomagban elektromos ablaksötétítők és ülésfűtés is található.

A THERMATIC klímarendszerbe is alapos munkát fektettek, a szériafelszerelés kétzónás klímája mellett extraként olyan megoldás is kérhető, amely külön tudja szabályozni a vezető, az első utas és a hátul ülők klímáját, sőt mindezt három különböző fokozatban.

Végezetül még egy jó hír a benzingőzzel fertőzötteknek. Az új E-osztály a bevezetéssel egy időben elérhető az AMG által fejlesztett 6,2 literes V8-as motorral is. Az 525 lóerős blokk, már az elődben is csodás dolgokra volt képes.