



Aki a korábbi hírek alapján arra számított, hogy ma reggel gyorsabban autózhat Budán, annak csalódnia kellett. Továbbra is munkagépek és munkások láthatók a lezárt szakaszon.
Gyorsan kiderítettük, hogy nincs csalás, valóban megnyitják a Budai alsó rakpart Margit híd és Erzsébet híd közötti szakaszát, de csak délután háromkor.
Még várható munkavégzés a rakpartszakasz megnyitása után a Lánchíd és a Margit híd között, a Halász utcai le- és felhajtósávokban, de ezeket úgy oldják meg, hogy a forgalmat csak rövid ideig korlátozzák.
A tervek szerint a Budai alsó rakpartot a Margit hídtól a Lágymányosi hídig 2009 januárjában vehetik birtokba újra az autósok, a Döbrentei téren és a Várkert rakparton 2009 májusában áll helyre az eredeti rend.
Egybekötve a főgyűjtőcsatorna építésével, a Döbrentei tér és a Batthyány tér között felújítják a villamossíneket, ezért november 10-től várhatóan jövő év május elejéig a 19-es és a 41-es villamosok csak a Döbrentei térig közlekednek. Az utasokat pótlóbuszok szállítják tovább az eredeti végállomásig, a Battyhány térig.
A Döbrentei térnél az ideiglenes kialakítású kerékpárossáv mintegy 60 méteres szakaszát le kell zárni április végéig, a biciklisek a gyalogosjárdát használhatják majd.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházásának összköltsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65 százalékát a Kohéziós Alapból az Európai Unió finanszírozza, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állja.
