Bár a pilóták egyetértettek abban, hogy Hamilton sportszerűtlen előnyt szerzett Spában, a későbbi félreértések, problémák elkerülésének érdekében a szabályok tisztázást kérték az FIA-tól, amire ma délután a pilóták eligazításán sor is került.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting állásfoglalása szerint a levágott kanyarok, sikánok után a pozíciót nem csak vissza kell adni az így megelőzött versenytársnak, hanem az előzést sem szabad megpróbálni a közvetlenül következő kanyarban, csak azután. Ha így tesz a pilóta, akkor semmiképpen nem merülhet fel az előnyszerzés kérdése.
Az ügy pikantériája, hogy ugyanez a Charlie Whiting volt az, aki Belgiumban még a verseny közben biztosította a McLarent arról, hogy Hamilton előzése szabályos volt, majd ugyancsak ő volt az, aki a futam leintése után a versenybírók figyelmébe ajánlotta az esetet…





