Miután átalakult a Volkswagen AG vezetése, komoly változások várhatóak a modelleknél is. Arról már beszámoltunk, hogy késik a következő Golf bemutatása, de most az is kiderült, hogy a hibrid technika alkalmazásában is változások lesznek.
A korábbi fejlesztések során a VW-nél elektromos és belső égésű motort kapcsoltak össze, hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást, illetve a CO2-kibocsátást, mindezt egy Touranba építve “Highbrid” néven már kipróbálták.
Csakhogy az elnök, Martin Winternkorn most nagyon alacsonynak ítélte az eladási számokat, amiket egy Hibrid Touran, vagy Jetta produkált volna – árulta el egy belső ember az automobilwoche lap számára. Egy hibridhajtás felára 2000 euró többletet jelent a hagyományos erőforráshoz képest. Ez egy olyan felár, amit az árérzékeny középkategóriában csak nagyon kevés újautó-vásárló fizetne meg. Mialatt a fogyasztást tekintve a hibrid nem nyújt sokkal jobbat egy dízellel szemben.
A jelenlegi piaci analízis szemben áll a korábbi VW-vezér, Bernd Pischetsrieder korábbi terveivel. A leváltott első ember korábban a 2008-as modellévre ígérte az úgynevezett “lágy hibriddel” szerelt Jetta bemutatását Kaliforniában. A hibridelemek beszállításában többek között a Continental Automotive Systems is bízhatott.
A Volkswagen viszont most megfeszített erővel dolgozik, miután az új tervek szerint a hibrid Touaregnek, mint az első sorozatgyártású hibrid Volkswagennek, már 2008 vége előtt kész kell lennie. Ehhez pedig egy másik stuttgarti cég, a Bosch lenne a beszállító. A teljes hibridhajtás részeként elektromos összkerékhajtást is szállítana, amit az azonos alapra épülő Porsche Cayenne-be is beépítenének később.
Eközben a Porsche vezetője, Wendelin Wiedking szeretné felgyorsítani a következő generációs Touareg és Cayenne közös fejlesztését, amiben természetesen a hibrid is elérhető lenne. Az új Porsche szabadidő-autót Wiedeking szeretné már 2010 elején piacra vinni, fél évvel megelőzve az új Touareget. A sietség hátterében az a tény áll, hogy immár az Egyesült Államokban is tartósan emelkedik az üzemanyagok ára, ami a szabadidő-autók piacát igen erősen sújtja. A Porsche modelljei közül pedig a Cayenne a legsikeresebb.
