Vigyázat, átverés!
Ne üzleteljünk rossz arcúakkal
Márkakereskedésekben is vehetünk használt autót
Külföldön is átverik az embert
Rizikósabb használt autót venni az újnál
7 fotó

Ha nem futja újra…

Kétség nem fér hozzá, egy új mindig jobb, mint egy használt, így van ez az autók esetében is. Sokan nem engedhetnek meg maguknak egy drága nullkilométerest, amit nem látnak be. Egyre többen vesznek hitelre autót, és évről évre több tízezren bukják el a kocsit, mert nem marad pénz a vállalt törlesztőrészletekre.

A megoldás a használt autó! Ezzel megspórolhatók a drága kötelező szervizek, megóvhatjuk magunkat az első években jellemző durva értékvesztéstől, és akár a törlesztésektől is. Persze a használt autóknál is megy a hitelezés, sőt, sok gyengélkedő kereskedés a bankok által csepegtetett jutalékokból szerzi a nagyobb hasznot. Panaszkodnak a kereskedők, az üzlet már nagyon nem úgy megy, ahogyan régen, túl sokan foglalkoznak vele, az emberek pedig inkább egy újba ugranak bele.

Pókerarccal hazudnak

Ebből egyenesen következik, hogy egyre jobbat kell ajánlani ahhoz, ha a kereskedő meg szeretné nyerni a vásárlót. És itt jönnek a sunyi trükkök, a csalások, az átverések, amit a legtöbb kereskedő pókerarccal alkalmaz, aztán röhög a markába.

Kisebb kockázat!?

Ha használt autó mellett döntünk, érdemes jól körbejárni a témát, és nem elkapkodni a vásárlást. Itt nem ugyanazt kapjuk a pénzünkért, mint a szalonban, óriási eltérések lehetnek, kifoghatunk újszerű vagy egy roncs autót is ugyanazért a pénzért.

A legjobb, ha találunk egy szimpatikus öreg bácsit, aki vigyázott az autójára, nem hajtotta ki a lelkét, és őt próbáljuk meg meggyőzni arról, hogy márpedig ő nekünk el akarja adni az autóját.

A rosszarcú kereskedőknél vagy a neppereknél jobb választás, ha a kocsit egy újautó szalonban a beszámított kínálatból, vagy az ismert használt autókat árusító láncok portékáját választjuk ki. Itt kaphatunk garanciát, és ha minden jól megy, akkor nagyjából azt kapjuk, amiért fizetünk. Persze lehet, hogy egy kicsit drágább lesz így.

Igazán jó autókat külföldön lehet találni, de a behozatal rengeteg utánajárást, időt és nem kevés türelmet vesz igénybe. Nagyot tévedünk viszont, ha azt gondoljuk, hogy tőlünk nyugatabbra nem akarnak minket átverni a használtautó-kereskedők.

Külföldön is simlisek!

Elég csak a mobile.de-n böngészni egy picit, és gyorsan kiszúrhatjuk, hogy az első helyeken gyanúsan olcsó, de a fénykép szerint tökéletes autók várnak új gazdáikra. Nagy lelkesedve felhívtunk hát néhányat! Aztán gyorsan lelombozódtunk.

Így verik át az embert: megtörtént esetek a következő oldalon

Minőségi használt autók a vezess.hu adatbázisában


Kamu Golf 3000 euróért

Néhány perc alatt kiderült, hogy nem lesz új hármas BMW-nk 3 ezer euróért, de még csak Passatunk, vagy Golfunk sem! Az autók véletlenül sem a meghirdetett helyen vannak, és a telefon másik végén mindig erős akcentussal beszélő fazonnal kell szót érteni, ráadásul ötből négyen mindannyian Londonban tartózkodnak véletlenül.

Persze minden autó tökéletes állapotban van, kevés kilométerrel, törésmentesen bla-bla! A bibi ott van, hogy csak akkor tudjuk “megvenni”, ha előre elutaljuk egy ismert pénzintézeten keresztül az ár egy részét, és aztán várjuk, hogy behajózzák nekünk valahová! Ha nem tetszik, vissza lehet küldeni, és visszakapjuk a pénzt az ígéret szerint.

Semmiképpen se válasszuk ezt a megoldást, bármennyire is próbál győzködni bennünket az ember, hogy már mennyi időt elpazarolt az eladásra, és ez csak biztosíték neki. Ne adjunk ki pénzt a kezünkből, amíg nem láttuk az autót!

Hazai helyzet

Készüljünk fel a legrosszabbra, ha itthon adjuk használt autó vásárlására a fejünket! Tegyük félre a naivitást, mert ez a legrosszabb tanácsadó, nem csak a harag, ahogy a mondás tartja.

Mire számíthatunk? A legáltalánosabb eset az umbulda a kilométerórával, de hallottunk már olyat is, hogy egy jégkáros autót egy idős alacsony házaspárra sóztak rá, akik csak sámliról láthatták volna a kocsi tetejét.

A kilométeróra állását legtöbb esetben legalább kettővel meg kell szorozni, a lényeg, hogy sose higgyünk a szemünknek! Szinte minden autóban visszatekerik az órát, így már minden kereskedő kénytelen tekerni, ha versenyképes akar maradni. A hagyományos számlálókat 1-2 ezer forintért visszapörgetik, de a bonyolultabb digitális kijelzők mahinálása sem kerül 7-10 ezer forintnál többe!

Hazai származás esetén érdemes a szervizkönyvben szereplő márkaszervizben lenyomozni az autót, ahol a nagyobb turpisságokra hamar fény derül egy telefonhívással, mindössze egy alvázszám alapján, de érdemes állapotfelmérésre is elvinni a kiszemelt autót, feltéve, hogy a kereskedő ehhez hozzájárul.

A napot az égről…Nemrég egy volt osztálytársam kétségbeesve hívott fel, hogy micsoda alávaló emberek vannak a használtautó-kereskedők között. Kinézett egy Audi A2 1.4 TDI-t egy győri seftesnél, 5 évesen, 90 000 alatti kilométerrel, gyönyörű állapotban. Már látta magát a szépre kipucolt autóban, de volt annyi lélekjelenléte, hogy elvigye a kocsit állapotfelmérésre a helyi márkaszervizbe. A diagnózis: az autó Németországban már járt a 210 000 kilométeres szervizen és a jobb hátsó ajtón javítási nyomok árulkodnak egy ütközésről. Hősnőnk a szakszerviznek 12 000 forintot fizetett, ezzel megmenekült egy csúnya lehúzástól, de szegényebb lett a reménnyel, hogy övé lesz a 2,7 millióért hirdetett keveset futott és alig fogyasztó álomautó.

Külföldről beseftelt autóknál a futott kilométerek kiderítése már majdnem lehetetlen hadművelet, csak abban reménykedhetünk, hogy ott rendesen karban tartották az autót, valamint a kilométereket jó minőségű utakon és autópályán tették bele. Idősebb autóknál mégis jobban járhatunk egy nyugatról behozott autóval, mert a hazai útviszonyok teljesen leamortizálják az autókat, nyüszögni kezd a műszerfal, elfáradnak a műanyagok, széthullik a futómű stb.

Néhány alapszabály

– Alaposan nézzünk körbe, ne dőljünk be az első kedvezőnek tűnő ajánlatnak
– Ellenőrizzük le az autót még vásárlás előtt, amennyire csak lehet
– Sose vegyünk egyedül autót, vigyünk magunkkal minél több embert, lehetőleg egy autószerelőt is
– Ne kössünk üzletet sötétben, esőben, vagy koszos állapotú autóra
– Ne vásároljunk bűnözőnek kinéző alakoktól
– Alaposan próbáljuk ki az autót, vizsgáljuk át töviről-hegyire
– Legyünk gyanakvóak!

Hogy ne csak a saját kárunkon tanuljunk, ismertetjük kolléganőnk történetét:

Kolléganőnkkel történt…

Kolléganőnk, – legyen Andi – a régi Fóti úton kinézett magának egy Renault Twingót, 1,2-es 16 szelepes motorral, szervokormánnyal és egyéb nyalánkságokkal. Az ár kedvezőnek tűnt, így gyorsan beleszeretett és meg is vette magának az autót.

Próbautat csak néhány métert tett, információt pedig csak utólag kért a márkaszervizben! Ekkor jött a felismerés, hogy újdonsült Twingójából hiányzik 17 lóerő, 8 szelep és a szervokormány is. Utóbbira ugyan a telepen rá is kérdezett, miután nehéznek találta a kormányzást, de a csöppet sem szimpatikus kereskedő megesküdött az anyja életére, hogy márpedig van benne szervo.

A kereskedő tagadja, hogy tudott a szervo hiányáról, a 16 helyett 8 szelepes motorról és az ezzel járó kisebb teljesítményről, de visszavételről persze szó sem lehet! Perelni van lehetőség, és Andi néhány év múlva talán vissza is kapna 100 ezer forintot. Ennyiért viszont nem vesződik vele, próbálja elfelejteni az esetet és élvezni azt az autót, ami van.

Minőségi használt autók a vezess.hu adatbázisában