



Eredetileg 2.5 literes, 150 lóerős öthengeres motor hajtotta a Jetta első kerekeit. Ezt az erőforrást cserélték le a HPA Motorsportnál a VW Golf R32-ből ismert 250 lovas V6-osra, amely az R GT változatban 550 lóerőt teljesít.
Dupla turbó és két töltőlevegő-hűtő gondoskodik a plusz teljesítményről. Ahhoz, hogy a brutális erő minden morzsája eljusson az aszfaltig, a Volkswagen duplakuplungos DSG váltóját és a 4MOTION összkerék-hajtású rendszerét szerelték a Jetta R GT-be. A duplaturbós V6-os autó megfékezéséért a WRC-ben is használt Brembo fékrendszer a felelős.
Különleges, füstszürke színre fényezték a Jetta R GT-t, amely 9,5×19 colos, kovácsolt alumínium felniken feszítő nagyteljesítményű Michelin abroncsokon gördül. Lehetőség van egy kisebb, 18 colos felni használatára is, amelynek különlegessége a DTM-szabvány szerinti, egycsavaros rögzítésben rejlik.
Az utasteret a hétvégi versenyzők igényeinek és vágyainak megfelelően alakították ki. Integrált bukócső, Recaro versenyülés, Scroth biztonsági öv, valamint megerősített üzemanyagtartály nyújtják a versenyzéshez szükséges biztonságot. Fekete bőr, Alcantara és matt fekete szénszálas elemek teszik még sportosabbá az utasteret.
Hasonló technológiát és formatervet használtak a Passat R GT-nél is. Alapként a 2006-os 3.2 literes V6-os FSI szolgált, amelyet szintén a DSG váltó és a 4MOTION hajtással párosítottak.
Az átalakítást az ikerturbóval és a dupla kipufogórendszerrel kezdték. Mindkét kipufogó egy-egy Garrett GT25R típusú turbófeltöltőt forgat, ahonnan szintén két darab intercooleren keresztül jut a levegő az 575 lóerőt teljesítő motorba.
Nem maradt változatlan az autó külseje sem, modern, férfias benyomást kelt a hangsúlyos orr-rész, az átdolgozott első-hátsó lökhárító, bár a fénylő, cukorszínű fényezés csökkenti ezt a hatást. Hasonlóan a Jetta R GT-hez, a Passat is nagyméretű, Michelin abroncsokon gördül.
Hogy ne csak a vezető élvezze az utazást, iPod, csúcsminőségű hifirendszer, navigációs berendezés és Sony PSP is került az utastérbe.
Nem úszta meg az átalakítást a Touareg sem, amely így a luxuskivitelű szabadidőautók között is kiemelkedő teljesítményt nyújt.
Itt a 2005-ös V6-os motorral felszerelt modell szolgált alapként. A motor ugyanazokat a kiegészítőket kapta meg mint a Jetta és a Passat, így 500 lóerősre erősödött a VW Touareg. A fékek, a felfüggesztés, valamint az utastér felszereltsége is nagyban hasonlít a többi R GT modellére.
