



Felmerült ugyan, hogy a Ford a nagy egyterűt is leleplezi itt, de a Fiesta és a Fusion modellfrissítése és az Iosis tanulmány mellett ez nem tűnt valószínűnek.
A Galaxy második generációja 10 év elteltével mutatkozik be, az elődöt egy komoly modellfrissítéssel 1995 óta gyártják. Lényeges eltérés a két modell között, hogy az új Galaxy nem a SEAT Alhambra és a VW Sharan testvérmodellje, hanem önálló Ford fejlesztés.
Műszakilag ezentúl a harmadik Mondeo adja az alapokat, amelynek bemutatása 2007-re várható. A feláras xenon fényszórók követik a kanyarívet és maximum 12 fokos szögben elfordulnak.
Kívülről az újdonság nagyon hasonlít a Genfben nagy közönségsikert arató SAV tanulmányra. A második és a harmadik üléssor a padlóba hajtható, az utastér érdekessége a panoráma üvegtető, amely a második üléssorig ér. A váltókar az új modellben magasra, a vezető keze ügyébe került.
Kétliteres, négyhengeres benzines hajtja az alapmodellt, a jelenlegi Mondeóból átvett motor 145 lóerős, maximális nyomatéka 190 Nm. Ehhez a változathoz ötfokozatú váltó jár.
125 lóerőt és 285 Nm-t ad le az 1.8 TDCi turbódízel, váltóból alapáron 5 fokozatú, igény esetén hatfokozatú jár. A hatsebességes váltó alapfelszerelés a 143 lóerős dízelhez, a 2.0 TDCi nyomatéka 340 Nm.
A futómű elöl McPherson konstrukció, hátul a Focus-ból és a Focus C-Maxból ismert többlengőkaros megoldással találkozunk.
A feláras elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással a gátlók hangolását két tizedmásodpercenként ellenőrzi és módosítja az elektronika a körülmények függvényében.
Szériában jár majd a mindhárom üléssor utasait megvédő függönylégzsák, amelyet a vezető lábterében térdlégzsák egészít ki. Az új Galaxy várhatóan 2006 márciustól lesz megvásárolható Magyarországon.
A Ford az Iosis tanulmány képében határozott utalást tett a következő Mondeo formavilágára, amely talán 2007-es modellévben lép piacra. Az érdekességek között megtaláljuk az átdolgozott Fiestát és Fusiont, amelyekben a külső és belső finomításokon túl a feláras hangvezérlés jelent újdonságot.
Mostanra a Genfben koncepcióautóként bemutatott Focus ST (Sport Technologies) sorozatgyártásra kész. A 225 lóerős, turbómotoros Focus ST év végén vagy jövő év elején jelenhet meg Magyarországon.
