



Ennél azonban jóval fontosabb, hogy az új Yaris nem babaképű. Hiába tudott a kifutó Yaris minden jót megadni, amire egy autó csak képes lehet, a nőies forma automatikusan visszavette a férfias hódítási kedvet.
Ez a Yaris valahogy nagyon más. A vaskosabb ívek hűen adják vissza az előző/mostani Yaris énjét, de mégis valami mást rajzolnak. Talán a plusz 11 centi műve, hogy az autó teljesen más dimenzióba került. Csak remélni merjük, hogy a nyomtávszélesítés és a nagyobb tengelytáv még inkább hozzájárul a harcias látszatú Yaris jó vezethetőségéhez.
Csakúgy, mint a felfrissített motorkínálat. A háromtagú lépcső alján az a 69 lóerős 1,0 literes motor található, ami eredetileg a Toyota Aygo és a Peugeot-Citroën minik számára készült. A háromhengeres brümmögőgépet a 87 lóerős 1,3-as követi, változatlanul érkezve a mostani Yarisból.
A jéghegy csúcsa meglepő módon egy dízelmotor, mely 1,4 literes lökettérfogatából 90 lóerőt passzíroz ki. Ugyanez a motor tesztünk alapján meglepő könnyedséggel vitte a Corollát, ezért érdeklődve várjuk, hogy mire lesz képes az új Yaris-ban. Elméletileg 10,7 másodperces 100-ra gyorsulást, és 4,5 literes átlagfogyasztását tudhat az autó ideális esetben.
Mindhárom motorváltozathoz rendelhető extra költségként M-MT váltó, ami az automata és kézi váltók előnyeit igyekszik összehozni.
9 centivel hosszabb belül a Yaris, mint volt korábban. Ez a nehezen értelmezhető mennyiség kézzel-lábbal kitapintható űrt jelent az autó hátsó üléssorában. Itt a fejtér és a lábtér tágulása is határozottan érezhető, noha a Yaris még mindig le van maradva a kategória legújabb nagyágyúi, az új Punto és a Clio III mögött.
Amiben a Yaris verhetetlen, az az ülések variálhatósága. A 60/40 arányban állítható hátsó ülés két részletben tologatható előre-hátra. Ha megunjuk őket, egyszerű mozdulattal a padlóban eltüntethetjük az egész üléssort, miközben az első üléseket el sem kell mozdítani a helyükről.
