



Az Opelnél azonban ez még csak a jövő, a frankfurti tanulmányból egyszer a Frontera tág értelemben vett utóda lesz, amely várhatóan 2006 utolsó negyedévében lép piacra. A koncepcióautó formája sok jót ígér, a designer Kurt Beyer volt. 453 centivel a tanulmány kicsit hosszabb, mint egy Nissan X-Trail.
Szélessége viszont tekintélyes 197 centiméter, amihez 164 centis magasság társul. A kupés vonások egyike a keret nélküli oldalablak, a hiányzó középső ajtóoszlop, a dinamikus tetőív és persze a két oldalajtó. A 20 colos abroncsok mintáját viszontlátjuk a pedálgumikon.
A csomagtérfedél nyitásakor az okos zsanéroknak köszönhetően nem kell hátralépni a felnyíló ajtó elől, mert előre és felfelé mozog, nem hátra kaszál. A csomagteret a két hátsó ülés padlóba süllyesztésével megnövelhetjük. Ebben a felállásban a 2400 literes csomagtér egy harmaddal nagyobb, mint a Vectra kombié.
Gombnyomásra az első ülések előrecsúsznak a beszállást megkönnyítendő. Az elektronika figyeli az ülés foglaltságát jelző érzékelőket, ezért nem tudjuk az elöl ülőt figyelmetlenségből a műszerfalra préselni.
A terepjárós kartervédő és a hátsó védőlemez alumíniumból készül, nem csupán ügyesen fényezett műanyag. Az Antara GTC territóriumát mégis az aszfaltozott utak közelében és épített utakban találjuk meg.
Erősen brutalizált dízelmotort találunk az Antara GTC orrában. Az 1,9 literes CDTI dízelmotor két turbóval 212 lóerős. A hengerűrtartalomhoz mérten meghökkentő a 400 Nm-es nyomaték, főleg az, hogy a motor már 1400-as fordulaton eléri.
Ellentétben a duplaturbós technikával, az Opel TwinTurbo megoldásánál a két feltöltő nem párhuzamosan dolgozik, hanem sorba kötve. Alacsony fordulaton, amíg a nagy nem adna kellő töltőnyomást, a kis turbó szállít levegőt, majd váltás következik és a nagyteljesítményű turbófeltöltő pumpálja a levegőt a hengerekbe, amitől elszabadul a csúcsteljesítmény .
Hatfokozatú automata váltóval a tanulmány az Opel számításai szerint 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 201 km/óra.
Az Opel itt mutatta be 260-ig gyorsuló Opel Vectra OPC-t, a modellfrissítés utáni Vectrát és a 2006-os kabriószezon egyik sztárját, a nyitható keménytetős Astrát is.
