



Tensio, azaz feszültség a neve a tanulmányautónak, melyet a BMW jelenlegi legsportosabb modelljéből, az M6-osból hoztak létre. Már szériában is kiemelkedő menetteljesítményre képes a müncheni ötliteres V10-es, de az átalakítás után még több izgalom vár a sofőrre.
Optimalizált kipufogó-leömlőket, nyitottabb kipufogórendszert és új hangtompitó dobokat készítettek az autóhoz, melyet egyedi, krómozott kipufogóvégekkel tettek látványossá. A motorvezérlés átírásával sikerült felszabadítani az erőforrásban rejlő tartalékokat, így 507 helyett 552 lóerő vár bevetésre.
Nemcsak magas fordulatszámon vált erősebbé a motor, de a nyomatéka is emelkedett, maximálisan 540 newtonméter csavarja főtengelyt 6200-as fordulatszám mellett. Az átalakítás persze vezetés közben is érezteti hatását. Bár a 0-100 közötti idő mindössze 0,1 másodperccel jobb, azaz 4,5 másodperc, de az autó rugalmassága sokat javult.
A Tension végsebessége 325 km/óra, amit persze a gyári szabályozó elektronika kiiktatása után tudtak csak elérni. Magától értetődő, hogy ezt a hatalmas teljesítményt nem egyszerű lenyugtatni, éppen ezért szükséges volt az AC Schnitzer nagyteljesítményű fékrendszerének alkalmazása.
Elöl nyolcdugattyús féknyergek harapnak a lyuggatott, 374 milliméteres tárcsákba. Hátul meghagyták a gyári tárcsákat, amiket négydugattyús nyergek lassítanak. Hogy a fékeket bárki megcsodálhassa, szinte teljesen nyitott felniket kapott az autó.
A kovácsolt könnyűfém keréktárcsák összesen 41,6 kilót nyomnak és a polírozás mellett kétszínű fényezést kaptak. Különleges a felnik kialakítása abban a tekintetben is, hogy a középvonalat eltolták a gyári értékekhez képest, így előre és hátulra ugyanakkora gumikat szereltek.
Nem kötöttek kompromisszumot a futóműnél sem a Tension esetében. A gyári felfüggesztés helyén az AC Schnitzer verseny lengéscsillapítói és rugói dolgoznak, a stablilitás maximális, kényelem minimális. Mindamellett az autó súlypontját is sikerült 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyeszteni.
Ami abszolút megemeli az érdeklődők feszültségét, azok nem a fenti információk, hanem az autó külseje. A szolid fekete, bordó, kék stb. színek helyett a Tensio kéttonusó narancs-fekete karosszériát kapott. Az új aerodinamikai csomaggal nem csak dögösebb, de gyorsabb is lett az M6.
Az első lökhárító nagy beömlője, valamint a motorháztető és a sárvédő nyílásai mind a motor és a fékek jobb hűtéséért születtek. Hasonló feladatot teljesít a sportos küszöbspoiler hátsó része is. A legtöbb érdekességet a Tensio hátsó traktusa mutatja, mert az autó többféle csomagot is kapott.
Az új csomagtérajtóra kevlár szárny kerül, amely a felhasználás helye szerint (országút, versenypálya) eltérő magassággal használható. De ha éppen nem kell a nagyobb leszorító erő, le is vehetjük és a csomagtartóban kialakított rekeszbe rakhatjuk.
Kétféle diffúzort kap a sportkupé, A felhasználó dönthet abban, hogy éppen melyik legyen az autón, addig a másik a csomagtartóban pihen. Hagyományos társainál öt centivel keskenyebb a Tensio, miután a gyári tükrök helyén egészen apró sporttükrök vannak.
Maradt ötletük a tervezőknek az utastér számára is, bár ezek a hagyományos átalakításokat követik. Versenyülések, bőrborítású sportkormány, alumínium pedálok szerepelnek a csomagban. Ami igazán izgalmassá teszi az utasteret, az a narancssárga műszerfal és a hasonló szénszálas betétek. A váltókar és a kézifékkar szoknyája fekete Alcantara, a könyöklő narancsszínű bőrborítást kapott.
Mintegy 64 millió forintra taksálja a Tensio árát az AC Schnitzer, de gyorsan le is szögezték, hogy szériamodellt nem terveznek az autóból. Egyes ötletek azonban a jövőben elérhetőek lesznek a cégnél.
