



Az elektromos motor teljesítménye 32 kW. A villanymotor a V8-as benzines és az automata nyomatékváltója között húzza meg magát, így a hibrid hajtáslánc egyáltalán nem vesz el helyet az utastérből illetve a csomagtérből.
Az akkumulátoroknak a csomagtér padlója alatt találtak helyet a tervezők. A villanymotor és az akkumulátorok 140 kilogrammal növelik meg a Q7 tanulmány tömegét az alapautóhoz képest.
Az elektronika önműködően vezérli a kétféle motort, a hajtáslánc aktuális működését a műszerfali képernyőről olvashatják le az utasok. Alapesetben a benzines erőforrás hajtja az autót, ám a villanymotor önmagában is mozgathatja a Q7 hybrid tanulmányt, vagy egyesült erővel repíthetik.
30 km/óra alatt, például belvárosi dugókban a tanulmány villanyautóként is képes haladni, hangtalanul. Villanymotorral maximálisan két kilométert tehet meg az óriási autó. Az elektromos motor padlógáznál mindenképp bekapcsol, az akkumulátorokból véve fel áramot.
Az Audi számításai szerint a hibrid Q7 menetteljesítményei sportautókkal is felveszik a versenyt. Százra 6,8 másodperc alatt gyorsul a 2410 kilós kolosszus, a normál Q7-nek ehhez 7,4 másodperc kell és a rugalmasság is nagyon jó.
A tanulmányautó 13 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a széria Q7 4.2, átlagosan a szabvány szerint 12 liter elég neki százon. Az erőátvitelben az Audi továbbra is a quattro összkerék-hajtásra tesz, a váltó a hatfokozatú automata, tiptronic kézi kapcsolással.
A hibrid járműben villanymotor hajtja a klímakompresszort és a kormányrásegítés szivattyúját, különben egyik sem működne a benzinmotor leállásakor, mikor az autó tisztán villanymotorral halad. Az akkuk motorfék üzemben és fékezéskor is töltődnek, de a benzinmotor is tölti őket a generátorral.
Az Audi a mai napig az egyetlen európai autógyár, amely kihozott egy széria hibridautót, ráadásul már 1997-ben, a Toyota Prius bemutatásának évében. A sorozatgyártású Audi duo az A4 Avantra épült, a 22 kW-os villanymotor a 90 lóerős 1.9 TDI-t egészítette ki.
A másik Audi világpremier az A4 Cabriolet modellfrissítése volt. Mostantól az elegáns kabrió is átveszi az új márkaarculatot a Single Frame hűtőráccsal.
