6 tizeddel jobban, 6,8 másodper alatt gyorsul százra a hibrid Q7, mint az alap Q7 4.2 quattro, 12 literes átlagfogyasztása 13 százalékkal kedvezőbb
Igazi sztár a 61. Frankfurti Autókiállításon a Q7. 3.0 TDI motorral és 4.2-es FSI benzines nyolchengeressel lesz kapható
17 fotó
Kétféle Q7-tel érkezett az Audi Frankfurtba. A az alap szabadidőautóról már írtunk, de most itt van belőle egy hibridmotoros tanulmány is. A Q7 hybrid 4,2 literes benzinmotorja 257 kW/350 lóerős teljesítményű. A maximális forgatónyomaték 440 Nm, amihez a villanymotor hozzátesz még legfeljebb 200 newtonmétert.

Az elektromos motor teljesítménye 32 kW. A villanymotor a V8-as benzines és az automata nyomatékváltója között húzza meg magát, így a hibrid hajtáslánc egyáltalán nem vesz el helyet az utastérből illetve a csomagtérből.

Az akkumulátoroknak a csomagtér padlója alatt találtak helyet a tervezők. A villanymotor és az akkumulátorok 140 kilogrammal növelik meg a Q7 tanulmány tömegét az alapautóhoz képest.

Az elektronika önműködően vezérli a kétféle motort, a hajtáslánc aktuális működését a műszerfali képernyőről olvashatják le az utasok. Alapesetben a benzines erőforrás hajtja az autót, ám a villanymotor önmagában is mozgathatja a Q7 hybrid tanulmányt, vagy egyesült erővel repíthetik.

30 km/óra alatt, például belvárosi dugókban a tanulmány villanyautóként is képes haladni, hangtalanul. Villanymotorral maximálisan két kilométert tehet meg az óriási autó. Az elektromos motor padlógáznál mindenképp bekapcsol, az akkumulátorokból véve fel áramot.

Az Audi számításai szerint a hibrid Q7 menetteljesítményei sportautókkal is felveszik a versenyt. Százra 6,8 másodperc alatt gyorsul a 2410 kilós kolosszus, a normál Q7-nek ehhez 7,4 másodperc kell és a rugalmasság is nagyon jó.

A tanulmányautó 13 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a széria Q7 4.2, átlagosan a szabvány szerint 12 liter elég neki százon. Az erőátvitelben az Audi továbbra is a quattro összkerék-hajtásra tesz, a váltó a hatfokozatú automata, tiptronic kézi kapcsolással.

A hibrid járműben villanymotor hajtja a klímakompresszort és a kormányrásegítés szivattyúját, különben egyik sem működne a benzinmotor leállásakor, mikor az autó tisztán villanymotorral halad. Az akkuk motorfék üzemben és fékezéskor is töltődnek, de a benzinmotor is tölti őket a generátorral.

Az Audi a mai napig az egyetlen európai autógyár, amely kihozott egy széria hibridautót, ráadásul már 1997-ben, a Toyota Prius bemutatásának évében. A sorozatgyártású Audi duo az A4 Avantra épült, a 22 kW-os villanymotor a 90 lóerős 1.9 TDI-t egészítette ki.

A másik Audi világpremier az A4 Cabriolet modellfrissítése volt. Mostantól az elegáns kabrió is átveszi az új márkaarculatot a Single Frame hűtőráccsal.