



Egy sportos, vidám, de tágas és kényelmes kisautót szeretett volna alkotni a Kia, ami első blikkre sikerült is. Az előző, kissé szürke Rio most tényleg fiatalos és jóval feltűnőbb jelenség.
Elődjénél a Rio rövidebb ugyan, de szélesebb, magasabb és tengelytávja is jelentősen nőtt, így jóval tágasabb utasteret kínál. A csomagtér alaphelyzetben 270 literes az ötajtós változatban, a négyajtósban ennél jóval tágasabb, 390 liter.
Két benzines és egy dízelmotor választható a Rióba, mindhárom tisztességes literteljesítménnyel bír. Az 1,5 CRDi common rail dízelmotorjához változó geometriájú turbófeltöltő csatlakozik, így 110 lóerőt és 235 newtonmétert nyertek ki a motorból.
Ekkora teljesítménnyel rendkívül fürgén mozog a Kia dízel kisautója, bár a két benzinmotor sem mondható lomhának. Feltűnően erősnek számít kisautók között az 1,4 literes belépőmotor a maga 97 lóerejével.
A nagyobbik motor 1,6 literes, maximális teljesítménye 112 lóerő 6000-es percenkénti fordulaton. Ha valakinek arra fáj a foga, a két benzines változathoz négysebességes automata váltó is rendelhető.
Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a biztonságra is a Kiánál, opcióként menetstabilizáló és akár függönylégzsák is rendelhető. Az EuroNCAP törésteszten négycsillagos eredménnyel számol a gyár.
Szerencsére az új Rio árát is sikerült normális keretek közé szorítani, így az alapmodellért 2 040 000 forintot kell fizetnünk, az ötajtós változat esetében. Az LX alapkivitel ugyan nem tartalmaz gazdag felszereltséget, de motorizáltságához és öt ajtajához lépest az olcsóbbak között van.
A négyajtós változat magasabb, EX felszereltséggel indul 2 415 000 forinttól, ötajtósként ezért 35 ezerrel kevesebbet kell fizetnünk. A dízel ára 2,9 millió, a klíma felára minden esetben 220 ezer forint.
