Egyetlen dízelvariánssal lehet majd megvásárolni a Saab 9-5-öt
6 fotó
Majdnem két hónapja, hogy néhány iránymutató kémfotó megjelent a Saab zászlóshajójáról, a 9-5-ösről. Már akkor látható volt, hogy az autó konzervatív megjelenését megpróbálják felfrissíteni egy új orrkialakítással.

[bekkep]A most bemutatott hivatalos fotókon is ez a tendencia figyelhető meg. Az új első lámpák egész mássá formálják a limuzin karakterét, ám kérdés, hogy ez bejön-e a nem éppen fiatal Saab vásárlóknak. Új lökhárítókat, hűtőmaszkot és hátsó lámpákat is kapott az autó, amelynek további három évig még nem lesz utódja.

Nem változik a kínálat abban a tekintetben, hogy lesz lépcsőshátú változat és kombi is, amelyet a Saab 9-3-hoz hasonlóan itt is SportCombinak neveznek majd.

Átalakították a motorpalettát is a Saab mérnökei. Három motor közül választhatnak vevők, de öt különböző teljesítmény áll a rendelkezésükre. Az alapmotor a kisnyomású turbóval készülő 2.0t lesz 150 lóerővel.

[bekkep]E felett három 2,3 literes négyhengeres következik, a 2.3t (185 LE), a 2.3T (220 LE) és a 2.3 Turbo Aero (260 LE). Ez utóbbi lesz a Saab paletta legerősebb tagja, melyet éppen azért dolgoztak át, hogy fennmaradhasson a hierarchia, miután a 9-3 Aero-ban a 2,8 V6 biturbó 250 lóerős.

Egyetlen tagúvá zsugorodik a Saab 9-5 dízel kínálata. A korábbi 2,2-es és 3,0 literes öngyulladósok helyett immár a GM-Fiat gyermek 1.9-es kap helyet a motortérben. Ennek erősebb, azaz 150 lóerős változatát választhatják majd a vevők.