9 fotó
Manapság cseppet sem meghökkentő már, hogy egy luxusautót dízelmotorral szerelnek. A Jaguar palettáján nagyjából 2 éve jelent meg az első dízel az X-Type modellben, ez egy kétliteres, a Fordtól származó dízelmotor volt 130 lóerővel.

[bekkep]Az S-Type-ban nem ez, hanem egy nagyobb, de szintén a Ford és a PSA közös munkájából származó erőforrás duruzsol. A 2, 7 literes biturbó dízelmotor 207 lóerős teljesítményt és 435 newtonméteres nyomatékot produkál.

Az újdonság ehhez a motorhoz kapcsolódik, ugyanis a Jaguar zászlóshajója az XJ is ezzel a motorral debütál a dízel-luxus kategóriában. A dízelmotoros XJ csak rövid tengelytávval lesz kapható, és a tervek szerint 17 millió alóli áron indul majd. A benzines változatokhoz viszonyítva szinte semmit sem fogyaszt a dízel XJ, átlagban 8,1 litert 100 kilométeren.

A menetteljesítmények közel azonosak a 3 literes benzinesével, 100-ra 8,1 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség 225 km/óra. Várhatóan itthon is kelendő lesz a Jaguar új dízele, a mostani eladások 80 százaléka ugyanis a dízelmotorosok változatok közül kerül ki.

A X-Type dízelválasztéka is bővül ezzel egy időben. A kétliteres dízel mellé a 2,2 literes Ford dízel is bekerül a kalapba, 155 lóerővel és az overboost segítségével akár 400 newtonméteres nyomatékkal. Ezzel a motorral a legkisebb Jaguar 8,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a végsebesség 220 km/h, átlagfogyasztása pedig mindössze 6 liter a gyári adatok szerint.