2006 elején jelenik meg hazánkban a Golf 1.4 TSI a 170 lóerős motorral. A Touranban ez a motor 140 lóerővel és csak a jövő év közepétől lesz kapható
450 lóerőre nő a Phaeton és a Touareg teljesítménye a W12 hengeres motorral
10 fotó
Komoly felhozatallal érkezik a Volkswagen a Frankfurti Autókiállításra. Frankfurtban megjelenik az új kabrió, új motorokat kap a Golf, feltámad a dízel sportmodell és erősebb motor érkezik a Passatba is.

A figyelem középpontjában várhatóan az új kabrió áll majd, amely a tavaly Genfben bemutatott tanulmányautóra épül és formája nem ígér meglepetést. A kabrió egyaránt átvesz alkatrészeket a Golfból és a Passatból, motorkínálata az 1.6 FSI-től a 3,2 literes hathengeresig ér 115 és 250 lóerő között.

Valószínű, hogy a Golfból készülő szabadidőautó nem lesz ott az IAA-n (Internationale Automobil Austellung), mivel megvalósításához még mintegy 850 euróval (207 000 forint) csökkenteni kell a gyártási költségeket Wolfsburgban.

Ha a Beduint bemutatnák és sikert aratna, akkor a kedvező fogadtatás nyomásként nehezedne az összeg lefaragásán dolgozó Volkswagen vezetés vállára, rontván alkupozíciójukat.

Új motorok érkeznek a Golfba. A 250 lóerős R32-ről már írtunk, de új az 1.4 TSI is. A kis hengerűrtartalmú, feltöltött benzinmotorokkal az autógyárak kisebb fogyasztást remélnek elérni, mint egy hasonló teljesítményű és jóval öblösebb szívómotorral.

Az új motorgenerációhoz tartozó TSI motor feltöltését egy mechanikus feltöltő és egy turbófeltöltő végzi. Az eredmény 170 lóerő a mindössze 1.4-es motorból, a 240 Nm-es maximális nyomaték 1750 és 4500-as fordulat között állandó.

100 kilométeren csupán 7,2 liter a motor átlagfogyasztása, ami 3 decivel magasabb a 75 lóerős alap Golfénál. Ugyanebből a motorból lesz egy 140 lóerős teljesítményű változat is, amely a Tourant hajtja.

Szintén 170 lóerős lesz a 2.0 PD TDI -ből kihozott GT verzió. A dízel sportmodell 1900-nál éri el maximális nyomatékát, ami 350 Nm. A befecskendezést adagoló-porlasztó egység végzi, a gázolajat piezo kristályos rendszer adagolja.

A dinamizmust sportfutómű, 17 colos könnyűfém felni, dupla csöves kipufogóvégződés, töltőnyomás-jelző és sportos utastér hangsúlyozza. A GT modellt hajtó dízelmotor a Touranhoz is elérhető lesz.

Új csúcsmodellt kap a Passat sorozat. A 3,2 literes hathengeres motor 250 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 330 Nm. A Passat 3.2 FSI szériában nyújt összkerék-hajtást és DSG automatikus sebességváltót. A Phaeton és a Touareg W12-es motorja 420-ról 450 lóerőre erősödött.