8 fotó
[bekkep]Talán a Gyorsasági Szakág hungaroringi versenyeinek történetében még soha ennyi kategóriát és soha ennyi indulót nem számlált rajtlista. Az ob, a Zóna Trófea, a két márkakupa, az osztrák túraautó bajnokság és a Histo-Cup Austria mezőnye közel kétszáz versenyautót számlál. Nem csak a benevezett autók mennyisége, hanem a minősége sem mindennapi!

A túraautó versenyek szerelmeseit igazán különleges versenygépekkel lepték meg a nevezők. Kor szerint haladva az osztrák Histo-Cup-ban, ahogy már az elmúlt egy-két évben megszokhattuk a hatvanas-hetvenes évek klasszikus túraautóit láthatjuk.

[bekkep]Jaguar XJS és E Type, Porsche 911 és 914, Ford Mustang, Lotus Elan, a BMW szinte minden típusa, és még sokáig sorolhatnánk a már hallásra is szívdobogtató autókat. Persze a hangjuk és a látványuk a legkülönlegesebb élmény, ahogy ezek a legendás versenygépek életre kelnek a pályán.

Nagyon nehéz megmagyarázni, mi adja a varázsukat, de talán az egyik fő szempont, hogy ezekben még nyoma sincs a mai agyonbonyolított elektronikai rendszereknek, nem figyelnek és nem gondolkodnak szenzorok és mikrochipek a versenyző helyett, a szerelők nem laptoppal, hanem egy szál csavarhúzóval állítják az üzemanyag keveréket és hasonlók…

[bekkep]Ebből a sok gyönyörűségből nehéz választani, de talán a legérdekesebb darab egy hetvenes évekbeli Alfa Romeo Giulia, egy eredeti olasz rendőrautó.

A biztonsági berendezésektől eltekintve teljesen a korábbi szolgálatának megfelelően néz ki, a tetején lévő kék megkülönböztetett jelzést is beleértve. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a hatósági külső mennyire rettenti el az ellenfeleket a pályán egy-egy előzésnél.

A gyönyörűségek másik véglete a Zóna Trófea mezőnyében található DTM autók. A két darab CLK Mercedest és egy Audi TT-t cseh, osztrák és szlovák versenyzők vezetik.

[bekkep]Ezeknek az autóknak a konstrukciója talán már picit inkább a repülőgépgyártáshoz, mintsem az autóépítéshez áll közelebb. A két mercedeses már a szabadedzéseken fantasztikus köridőkkel riogatta a magyar versenyzőket.

Ezen csodák mellett szinte “tucatárunak” számít a tíz darab 911-es Porsche. Szép számmal lesznek dízel járművek is a pályán. A szlovák Seat Leon TDI-k mellett a Zengő Motorsport által épített Seat Altea TDI is rajthoz áll, valamint a nemrég bemutatott vadonatúj Seat Leon versenyváltozatából is láthatunk futni egyet a hétvégén.

Érdemes tehát holnap és holnapután felkerekedni a Hungaroringre, hiszen a hétvégén nem mindennapi technikai- és sportélmény-adagot szippanthatunk, ami még talán a téli uborkaszezon idejére is kitart!
(forrás: MNASZ)