



[bekkep]Az aszfalton remeklő pilóták már alig várják, hogy végre megmutathassák, ki is az úr a betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a nézőknek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan. Nagy kilengések lehetnek a hőmérőn és az eső sem kizárt.
A Német Rali a trieri régióban, a francia és a luxemburgi határhoz közel kerül megrendezésre az elmúlt évekhez hasonlóan. Gyakran nevezik a versenyt “három az egyben” ralinak, hiszen szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek.
Ezután a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba egy olyan terepre, amelyet tankok gyakorlatozására találtak ki, nem pedig raliautók száguldozására. Itt az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatukul eshetnek.
[bekkep]Ezek a gyorsasági szakaszok különösen nagy kihívást jelentenek majd a csapatoknak, hiszen az eső miatt igencsak ingoványos talajon haladnak majd.
Az FIA elnöke Max Mosley korábban egy beszélgetés során kifejtette a vezess.hu-nak, hogy hosszútávon csak a murvás versenyeknek van létjogosultságuk, mivel a jelenlegi WRC-k túl gyorsak. Aszfalton olyan gyorsak az autók akár a 70-es évek F1-es autó, ám ezeken a futamokon nincs bukótér.
Nagy lelkesedéssel készült erre a versenyre az elmúlt rali a Finn rali győztese Marcus Grönholm és a harmadik helyezett Markko Martin, valamint csapatuk a Peugeot Sport, hiszen jelenleg a francia konstruktőr vezeti a konstruktőri ponttáblát.
[bekkep]Az oroszlános csapat célja a hétvégén sem lehet más, minthogy annyi pontot begyűjtsön amennyit csak lehet mind a pilóták, mind a konstruktőrök között. Az egyéni ponttáblán Sebastien Loeb messze vezet 83 ponttal, miközben Marcus Grönholm finn sikerének köszönhetően az ezüstérmes helyre ugrott 55 ponttal. Markko Märtin a negyedik a maga 48 pontjával.
A Citroën és Sebastien Loeb a verseny abszolút esélyese. Három éve része a rali világbajnokságnak ez a verseny, s mind a háromszor a francia sztárpilóta vihette haza a győztesnek járó trófeát. A csapat második autóját Francois Duval vezeti, bár másik csapatnál, de tavaly megszerezte a második helyet ezen a ralin.
A francia csapat a többi csapathoz hasonlóan teszteléssel készült a hétvégi megmérettetésre. Így a Citroën még az Argentin ralit követően a helyszínen próbálgatta autóit egy négynapos teszt keretében.
[bekkep]A Subaru nem lehet elégedett a Finn ralin elért eredményével. A legnagyobb veszteség Petter Solberg világbajnokságbeli második helyének elvesztése volt. A Subaru Impreza WRC 2005-ös a hétvégén debütál aszfalton, s mindjárt három autót is csatasorba állítanak Petter Solberggel, Stephane Sarrazinnel és Chris Atkinsonnal a volán mögött.
Utóbbi két pilóta minden bizonnyal nagyon várja már a versenyt, hiszen mindketten aszfalton versenyeztek korábban és csak idén kerültek kapcsolatba murvás szakaszokkal.
A Skodánál ismét autóba ülhet Alex Bengue, aki remekelt a Fabiaval az év elején a Monte-Carlo Ralin. Ő a nyáron részt vett a német bajnokság egyik futamán itt, amit meg is nyert a Fabia WRC-vel. Armin Schwarz bejelentette, hogy az év végén visszavonul a versenyzéstől, így most búcsúzhat hazai közönségétől.
A versenyről:
A Német rali három igen intenzív napon át tart, s a 19. gyorsasági szakasz 355,40 km-t tesz majd ki. Ma hat, holnap hét majd vasárnap ismét hat szakasz szerepel a programban. A St. Wendel szuperszelektív szakasz ismét a program része lesz, s ismételten a második és a harmadik nap végén megy végig rajta a mezőny.
A világbajnokság állása a Finn rali után:
Pilóták:
1. S Loeb 83 pont
2. M Grönholm 55 pont
3. P Solberg 53 pont
4. M Märtin 48 pont
5. T Gardemeister 47 pont
6. H Rovanperä 22 pont
7. M Stohl 12 pont
8. C Sainz 11 pont
9. R Kresta 10 pont
10. H Solberg 9 pont
Konstruktőrök:
1. Peugeot 106 pont
2. Citroën 105 pont
3. Ford 69 pont
4. Subaru 59 pont
5. Mitsubishi 43 pont
6. Skoda 8 pont
(Forrás: Amber PR)
