


Az új hathengeres motor tekinthető a sikertelensége miatt a gyártásból kivont W8-as utódjának, amely az előző Passatot hajtotta 275 lóerővel. A korábbi V6-ossal szemben az új VR6-os motort keresztben építik be. Teljesítménye ellenére nem széria, hanem csak opció lesz az összkerék-hajtás, a limuzin és a kombi változatban is.
100 km/óráig az újdonság kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsul majd, a végsebességet 250-nél korlátozzák elektronikusan. Kizárólag a hatsebességes Tiptronic váltóval szerelik majd, kézi váltóval nem lesz. Egyúttal bekerül a Passatba a kétliteres turbómotor is, ami kereken 200 lóerőt tud, 280 newtonméter társaságában.
2007 környéken kerül a VR6-os motor a Golfba hatsebességes Tiptronic váltóval, amire valószínűleg az R36 jelzés utal majd. A VR6-os Passat 2005 harmadik negyedévében jelenik meg Nyugat Európában.
