204 lóerős V6-os dízelmotorral is kapható lesz a 407 Coupé. Ez csak 8,5 litert fogyaszt
A műszerfal ugyanolyan a Coupéban is, mint amit a 407 limuzinnál illetve SW-nél megszokhattunk
8 fotó
Márciusban a Genfi Autószalonon már megcsodálhattuk a 407 Prologue Coupé-t, amelyet már a Peugeot saját tervezői formáztak, ellentétben az elődjével a 406 Coupé-val, amit még a Pininfarina rajzolt meg.

[bekkep]A Frankfurti Autószalonon viszont már a modell sorozatgyártású változata lesz látható, amely a képek tanulsága szerint csak minimális eltérést mutat a tanulmányautóhoz képest. Immár azonban több információt adott a gyár az autót illetően.

A 407-es sorozat legszebb tagja 4,82 méter hosszú, amihez 1,87 méteres szélesség és 1,4 méteres magasság társul. A 407 Coupé tengelytávja 272 centiméter, amivel sikerült kényelmes négyszemélyessé formázni az utasteret, úgy hogy a csomagoknak is marad 400 liternyi hely hátul. Az utasok 5,8 centiméterrel hosszabb helyet kapnak mint a 406 Coupénál, a hátsó ülések lehajthatóak.

Három motorral indul az autó értékesítése, melyek közül egy dízel lesz. Négyhengeres 2231 köbcentis motor adja az autó alapváltozatát. A 163 lóerős blokkal 9,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet az autó, a végsebessége 222 km/óra.

[bekkep]Természetesen a 3,0 V6-os erőforrást is beszerelik a Coupé-ba, amellyel az autó 243 km/órás végsebességre képes. A 211 lóerős motor 8,4 (aut. 8,7) másodperc alatt gyorsítja álló helyből százra a 407-est.

A 407-es sorozatba most újdonságként bekerül a 607-esből már ismert 204 lóerős V6-os dízelmotort. A 2,7 literes blokk legnagyobb nyomatéka 440 newtonméter, ami igazán illik az autó Grand Turismo-s jellegéhez.

Ezzel a motorral is fürge az autó, hiszen gyorsulása 8,5 másodperc, végsebessége pedig 230 km/óra, ám fogyasztását átlagosan csak 8,5 literre ígérik. Hatsebességes váltókkal szerelik az összes változatot, a 2,2-es benzines kézi, a 2,7 HDi automataváltót kap, a V6-os benzines mindkét erőátviteli egységgel elérhető.

[bekkep]A 407 Coupé sportosabb hangolású futóművet kap, a lengéscsillapítók keményebben reagálnak és hamarabb fogják meg a karosszériát, mint a limuzin esetében.

Elöl 10 hátul 23 milliméterrel rövidebb rugókkal értek el, hogy a súlypont alacsonyabbra kerüljön. A mérnökök a kormányzáson is módosítottak a hagyományos változatokhoz képest, most ez is precízebb lett.

Elöl 330, hátul 290 milliméteres féktárcsák lassítanak az összes modell esetében, a menetstabilizáló rendszer a szériafelszereltség része. Európában hét légzsákkal kerül forgalomba a 407 Coupé, az első-, oldalsó, és függönylégzsákok mellett térdlégzsák is van a vezető oldalán. 2006 tavaszán kerül az autó a szalonokba.