



A második negyedévben 354 324 járművet adtak el, 10,4 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 321 010-nél. Az első félévben az értékesítés, mennyiségben, 9,4 százalékkal gyarapodott, vagyis a második negyedévben gyorsult az eladások üteme. A mennyiségi növekedés és a bevétel-növekedés ütemének nagy különbsége viszont arra vall, hogy az árverseny igencsak elérte a luxusautók piacát is a második negyedévben.
A cégnél a valutaárfolyamok hatásával, a nyersanyagok drágulásával és az intenzívebb piaci versennyel magyarázták a fejleményeket.
Az első negyedévben a BMW adózott eredménye 519 millió euróra (126 mrd forint) csökkent az egy évvel korábbi 523 millióhoz (127,7 mrd forint) képest, de jócskán meghaladta az elemzők várakozásait, annak jeléül, hogy a személyautógyárak nemzetközi értékesítési gondjai még mindig a vártnál kevésbé érintették a drágább luxusautókat, habár ezen a piacon is árverseny kezdődött. A dollár gyengeségét és a nyersanyagok drágaságát ezek a gyártók is megérezték, írja a FigyelőNet.
