Dízelből csak a 150 lóerős lesz rendelhető, a benzinesek mind megmaradnak az ötajtósból az 1.4-est kivéve
Négy személynek ígér kényelmes helyet a gyár az Astra kabrióban
6 fotó
Ez év szeptemberében a Frankfurti Autókiállításon a német autógyártók nagyon kitesznek magukért. Az Opel egyik nagyágyúja az Astra TwinTop lesz. Az Astra H kabrióváltozata az első tetőoszlopig azonos csak a többi modellel, a karosszériaelemek 70 százaléka új.

Az újdonság külseje elegáns. A három részben nyíló kemény tetőnek köszönhetően elmarad a kétrészes tetős négyüléseseket jellemző otromba kitüremkedés a hátsó ülések mögött. A Volvo C70 is profitál ebből a megoldásból.

A kabrió a leghosszabb és a legalacsonyabb Astra, 4,48 méteres hossza több mint 20 centivel haladja meg az ötajtós Astra modellekét.

A tető 30 másodperc alatt nyílik, a keménytetőt az utastérből gombnyomással vagy felárért távirányítással is elvégezhetjük. A csomagtér űrtartalma ezzel párhuzamosan 440-ről kicsivel több, mint 200 literesre csökken.

Kényelmes szolgáltatásként a tetőelemeket villanymotorral felemelhetjük, hogy könnyebben hozzáférjünk a csomagtér alján, a tető alatt lévő csomagokhoz. A megoldás az Easy Load nevet kapta és 25 centit emel a vízszintesen egymásra simuló tetőrészeken.

A benzines motorok közül kimarad a kínálatból a 90 lóerős 1.4-es, az Astra kabrió 1.6-os, 1.8-as és kétliteres motorokkal lesz kapható. A teljesítmény 105 és 125, illetve a két turbós verzió esetében 170 és 200 lóerő. Utóbbival 230 km/h feletti végsebesség érhető el.

Korábban is kapható volt dízelmotor a nyitott Astrához a 2.2 DTI személyében. A következő generációban is csak egyetlen dízel lesz, a 150 lóerős, 1,9 literes CDTI. A kabrióhoz extraként kanyarkövető kettős xenon fényszóró is rendelhető lesz.

A 2000-ben bemutatott Astra G kabrióból több mint 55 000 talált gazdára. Az elődmodellt Olaszországban a Bertone gyártotta, az újdonság az antwerpeni üzemben készül majd a GTC-vel egy gyárban.

Az elődök közül a Kadett E nyitott tetős változata 1987-ben jött ki, az utód, az Astra F-re épülő kabrió 1993-ban mutatkozott be. A két típusból összesen bő 100 ezer darab kelt el.