50 éve a Porsche 356 amerikai vásárlóinak egyik kedvence volt ez a világoskék szín
Kívülről nemcsak a fényezés teszi különlegessé a modellt, hanem a 19 colos keréktárcsák is újak
3 fotó
Utalva a klub évfordulójára, mindössze 50 darabos lesz a speciális széria, melyet csak a klubtagok vehetnek meg. Az autók Azurro California színben készülnek, amely hasonló ahhoz a kékhez, mely népszerű volt 50 éve – a klub megalakulásakor- a Porsche 356-on.

Az utastérben a műszerfalon is feltűnik ugyanez az árnyalat és felárért a sportülések hátsó, műanyag részét is ilyenre fényezik. Ezenkívül a sportkormány és a váltókar, valamint a műszerfal óráinak számlapja is eltér a széria modellekétől. A küszöbléceken feltűnik a klub logoja, a vezető oldali ajtón pedig egy kis számozott tábla tudósít az autó eredetéről.

A legtöbben azonban valószínűleg nem ezeknek a látványelemeknek örülnek majd leginkább, hanem a tuningolt motornak. Az autó a Carrera S 3,8 literes boxermotorjára épül, amelyet X51-es erősítőcsomaggal láttak el.

Ennek kapcsán szénszálas műanyagból készült, optimalizált légszűrőházat és új kipufogórendszert kapott a kocsi. Átalakították a hengerfejet a gázok jobb be- és kiáramlása érdekében, végül pedig új vezérlőelektronikát állítottak csatasorba.

Az eredmény minden idők legerősebb széria szívómotoros 911-ese. A motor teljesítménye ugyanis 355-ről 381 lóerőre emelkedett. Emellett a hathengeres erőforrás legnagyobb nyomatéka az eredeti 400-ról 415 newtonméterre nőtt.

A teljesítménykúrának lett is látszatja, mert a Carrera 0,5 másodperccel megveri hagyományos társait, azaz 4,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyből. Az autó végsebessége 293 helyett 297 km/óra.