A Toyota homologizáltatta FCHV nevű üzemanyagcellás szabadidőautóját az illetékes japán minisztériummal. Az autó július elsejétől válik lízingelhetővé a kelet-ázsiai szigetország piacán. A gyár nem egészen egy héttel azután adott hírt erről, hogy bejelentette: 2015-re megkezdi hidrogénhajtású autók értékesítését.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Toyota 2002 decemberétől már lízingelhetővé tett néhány FCHV 4 típust. Az autókhoz csak bérleti konstrukcióban lehet hozzájutni, de Japánban és az Egyesült Államokban is csak a kiválasztott szervezetek, kutatócsoportok és egyéb vállalatok lízingelhették őket.
A célcsoport nem változik. A Toyota állami szervekre, önkormányzatokra és az energiaiparban tevékenykedő vállalatokra számít a lízingelők között. A havi lízingdíj 1 050 000 jen (1,96 millió forint), a futamidő 30 hónap.
A tüzelőanyag-cellában a vízbontás elvének megfordításával hidrogén és oxigén egyesül. A két pólus között elektromos áram jön létre, melléktermékként pedig nem keletkezik káros anyag, csak víz. A hidrogén tárolása és a kúthálózat megteremtése azonban irdatlan feladat. Szakértők az üzemanyagcellát tartják a belső égésű motorok legígéretesebb alternatívájának. (A felső képen egy Toyota ötletet látunk a jövő üzemanyagcellás autójára.)
