



A Peugeot nem egyszerűen HDi motorral kíván nyerni, hanem ráadásul részecskeszűrős autóval célozza meg az első helyet. A részecskeszűrő fojtja a motort, így csökkenti a teljesítményt és növeli a fogyasztást.
A Peugeot a nagyszériás részecskeszűrős dízel autók úttörőjeként arculati okokból vállalja ezt a korlátot. Ha tényleg nyernek Le Mans-ban, akkor a győzelemnek még nagyobb értéke lesz.
“Ez egy rendkívül izgalmas új feladat, én biztos vagyok abban, hogy jelentős érdeklődést kelt majd munkatársaink között és az értékesítési hálózatban. Remélem, hogy ez az ambiciózus, de teljesíthető terv újabb lehetőség lesz számunkra, hogy bebizonyítsuk, képesek vagyunk győzni.” – nyilatkozta a terv kapcsán Frédéric Saint-Geours, az Automobiles Peugeot ügyvezető igazgatója.
Le Mans mellett a Peugeot gyári csapata indul a hosszú távú megbízhatósági autóverseny sorozat más állomásain is. A tervek szerint Spában, Monzában, a silverstone-i pályán, a Nürburgringen és Isztambulban is rajthoz áll a Peugeot Sport.
A tervek megvalósíthatóságát 2006 elején véglegesíti a Peugeot, az autó tényleges fejlesztése is ekkor kezdődik majd. Az első próbákra 2006 végén kerülhet sor, versenykörülmények között 2007-től indul az új versenygép.
A Le Mans-i 24 órás versenyre 2004-ben több, mint 200 000 helyszíni néző látogatott el, a televíziós közvetítésekre 228 millió néző volt kíváncsi.
A Peugeot a második legrégibb ma is működő autógyár, ezért versenysikerei is 100 évnél régebbre nyúlnak vissza. 1895-ben a Párizs-Bordeaux-Párizs versenyen lett első a márka, majd háromszor nyert Indianapolis-ban az 500 mérföldes versenyen (1913, 1916, 1919).
A Peugeot 404, majd az 504 afrikai raliversenyeken aratott sikereket a múlt század hatvanas-hetvenes éveiben. 1985-ben és 1986-ban a rali VB-n márkavilágbajnoki és egyéni világbajnoki címeket szerzett a Peugeot.
A B-csoportos autók száműzését követően a Peugeot 1987 és 1990 között zsinórban négyszer nyert a Dakaron a 205 Turbo 16-tal, majd a 405 Turbo 16-tal.
1992-ben a Le mans-i 24 órás versenyen elért győzelem mellett a Peugeot 905 a sportprototípusok világbajnokságában sem talált legyőzőre. 1993-ben újra egy 905 ér célba elsőként Le Mans-ban, mögötte két másik Peugeot 905 végez a második és harmadik helyen.
1997-ben Laurent Aiello a DTM egyéni bajnoka. 2000 és 2002 között a Peugeot a 206 WRC-vel háromszor elnyeri a márka világbajnoki címet a rali vébén, míg Marcus Grönholm 2000-ben és 2002-ben is egyéni világbajnoki címet nyert navigátorával.
