Májusban is folytatódott a visszaesés a magyar újautó-piacon. A hazánkban értékesített 17 422 autó 7,3 százalékkal alacsonyabb az előző év májusában gazdára talált mennyiségnél. Az első 5 hónapban még súlyosabb volt az elmaradás 2004 azonos időszakától. A csökkenés 11,4 százalék, 85 849 autó helyett csak 76 053-ra volt kereslet a januártól májusig.
Az autóimportőröknek a nemzeti valuta leértékelődése is gondolt okoz. Az euró beszerzési árától függően egy 3,5 millió forintos autón 50-85 000 forintos veszteség is keletkezhetett az elmúlt két hónapban az át nem hárított árfolyamváltozásból.
Természetesen senki nem akar elsőként árat emelni és ezzel rontani piaci pozícióján egészen addig, míg a konkurens importőrök nem követik az áremelést. Kérdéses, hogy az amúgy is gyengélkedő piac elviselné-e a magasabb euró árral kalkulált árlistákkal járó áremelést.
A kelet-közép-európai országok között az erősen hanyatló Lengyelország mögött továbbra is Magyarország a második legnagyobb piac. Lengyelországban 106 265, a harmadik helyen álló és bővülő piacú Csehországban 53 896 új személyautót adtak el az autókereskedők idén az első 5 hónapban.
