Rossz lengéscsillapítóval az autó akár irányíthatatlanná is válhat
3 fotó
A lengéscsillapítók fokozatosan veszítenek csillapító erejükből, így a vezető hozzászokik az autó megváltozott viselkedéséhez. Ilyenkor az autó kanyarstabilitása és fékezési tulajdonságai is jelentősen romlanak, hiszen a lengéscsillapító nem képes az útra szorítani a mozgó kereket.

Éppen ezért indította el versenyét a Monroe, hogy felhívják az autószerelők figyelmét a közlekedésbiztonsági szempontból is rendkívül fontos szerkezeti egységre, a lengéscsillapítóra, annak helyes szerelésére, vizsgálatára. A másik cél, hogy az információ eljusson az autósokhoz is.

A verseny viszonylag egyszerű volt, elméleti teszten és gyakorlati feladatokkal kellett a szerelőknek bizonyítani hozzáértésüket. 11 városban zajlottak az elődöntők, ahol 8-10 csapat vett részt. Egy-egy csapat két főből állt, akik együtt végezték a kijelölt feladatot. Egy Suzuki Swiften kellett kicserélni a két első lengéscsillapítót. Minden elődöntő legjobbjai kerültek az országos döntőbe, melyet a hétvégén rendeztek.

Itt hasonló feladatot hajtottak végre, ahol nemcsak a gyorsaság, de a szakszerűség is számított. Aki hibázott, az hibánként 10 másodperc büntetést kapott. Itt már csak a párosok jó összhangja, apró mesterfogások döntötték el, hogy ki a legjobb, a szaktudás, a szerelési rutin mindenkinél adott volt. A leggyorsabban a Suzuki Pest szerelői, Ács János és Bacsik József végeztek a feladattal, 5 perc 23 másodperc alatt.