



Az első hetek tapasztalatai alapján összesen 344 Panda, Punto és Doblo talált gazdára az 1,3 literes dízelmotorral. A Pandából április-májusban 97 kelt el ezzel a dízelmotorral, a Doblóból pedig 42-t adtak át ezerhármas dízellel a Fiat márkakereskedők. A legnagyobb darabszámban a Punto 1.3 Multijet fogyott, a 2 490 000 forinttól kapható autóból 205 darabot értékesített a hálózat.
Az 1,3 literes Multijet dízelmotor rendkívül fejlett szerkezet. A furat mindössze 69,6 milliméter, tehát nem egészen 7 centi átmérőjű hengerben kellet elhelyezni hat komponenst: az izzítógyertyát, a befecskendező fúvókát és a két kipufogó-, illetve a két szívószelepet.
A Multijet motor is előbefecskendezéssel működik, amely megemeli a hengerben a hőmérsékletet és a nyomást, ami tökéletesebb égést, így jobb hatásfokot eredményez. A pilot befecskendezés után jön a fő dózis.
Ellentétben az Unijet technikával, nem egyszerre, hanem a terhelés és a hűtővíz-hőmérséklettől függően 1-4 adagban érkezik a befecskendezett gázolaj, ami egyenletesebb járást és nagyobb teljesítményt biztosít. A motor teljesítményét töltőlevegő-hűtő növeli.
A pöttöm motor 180 Nm nyomatékot ad le, méretét meghazudtolóan már 1750-es fordulatnál. A dízelmotort 250 000 kilométeres élettartamra tervezte a gyár, ezalatt még vezérműszíjat sem kell cserélni rajta.
A Fiat Punto esetében 30 000 kilométerenként ír elő olajcserét a gyár és például a Fiat dízellel szerelt Opel Combo Tour 1.3 CDTI csak 50 000 kilométerenként vagy 2 évente igényel kötelező szervizlátogatást.
A motort több más autógyár is átveszi a Fiattól. Például az Opel Agilában, Corsában és Combóban, illetve a Suzuki Ignis-ben és Wagon R+-ban is megtaláljuk, de az új Swift dízelváltozata is ezzel a motorral készül majd.
A Fiathoz kapcsolódó hír, hogy a közeljövőben hazánkban is megjelenik a Fiat Idea. A kis egyterű június 17-19-én nyílt hétvégén mutatkozik be Magyarországon, áráról még nincs közelebbi információnk.
