Ma van a centenáriumi évfordulója annak, hogy forgalomba állították Csonka János postai csomagszállító autóját. A Magyar Királyi Posta pályázatára Csonka János már 1900-ban épített egy levélgyűjtő triciklit, amely egyben az első hazai, belsőégésű motorral hajtott gépjármű is volt. Ezek a 2,3 lóerős járművek akár 25 km/órás sebességgel is képesek voltak robogni egy 50 kilogrammos postazsákkal.
Később többen is próbálkoztak autó előállításával, de ezek tervei és alkatrészei külföldről származtak. A kezdeti időkben kisiparos vállalkozók végezték a gépkocsik építését, majd megjelentek a nagyipari üzemek. Az autógyártással foglalkozók legtöbbször a korábbi termelés mellett kezdtek gépkocsik előállításába, mint például a Győri Magyar Waggon és Gépgyár vagy a budapesti Podvinecz és Heisler Malomépítészeti és Gépgyár.
Az első, teljes egészében hazai tervezésű és gyártású gépkocsi mégis a Csonka János által tervezett modell volt 1905-ben, jelentősebb ipari háttér nélkül. A köznyelvben “Doxa”-ként emlegették a csomagszállító autót, amely a posta 1903-as pályázatára készült. A hátsókerék-hajtású kocsinak négyhengeres motorja, két blokkból összeszerelt iker-hengertömbje, differenciálműve és sorosan kapcsolt sebességváltója volt. Csonka János vezette a győri Magyar Waggon és Gépgyárban folyó összeszerelést, megalapozva a későbbi Rába autógyárat.
Az első autó 1905. május 31-én indult a Műegyetem udvaráról egy kétezer kilométeres próbaútra, ahonnan üzemzavar nélkül ért haza. Maximális sebessége 35 km/óra volt.
Magyarországon az első gépkocsit Hatschek Béla optikus-műszerész használta Budapesten 1895-től, ez egy 1 lóerős Benz-Velo jármű volt. Az első teherautó a Törley pezsgőgyár tulajdona volt, amit áruszállításra használtak.
1901-ben szabályozták először a közlekedést. Az 1900-ban alakult Magyar Automobil Club és a rendőrség előírta a járművek és a vezetők vizsgáztatását és korlátozták a maximális sebességet. 1901-ben 49 vezető és 38 jármű kapott engedélyt. A forgalmasabb utakon a személyautóknak 20, a teherautóknak 6 km/óra volt a megengedett maximális sebesség. Előírták, hogy menet közben állandóan dudálni kell, és hogy a parkoló autókat nem szabad őrizetlenül hagyni.
A Magyar Gépjárműipari Szövetséggel együttműködve a Közlekedési Múzeum az évfordulóra emlékkiállítást rendez.
