Érdekes felmérést készített Németországban egy tanácsadó és egy közvélemény-kutató cég. A Marketing Partner és a Consilium kutatása azt mérte fel, a próbaúton résztvevő ügyfelek hány százaléka vásárol autót az adott márkától.

Ebből a szempontból a közvetlen konkurenseken túl az Opel és Volkswagen is megelőzi a BMW-t. A valamely Mercedes modellel próbautat tevők 80 százaléka szerződött később egy Mercedes megvásárlására. A Volkswagen esetében ez az arány 79, az Opelnél 72 százalék. Az Audi 68 százalékot mutathat fel.

A BMW márkakereskedőknél próbaútra jelentkező érdeklődők 57 százaléka vásárolt magának új BMW személyautót. A BMW-s próbautakat követően az ügyfelek 16 százaléka később a Mercedes-Benz-től rendelte meg új autóját.

A felmérést 640 magánvásárló megkérdezésével készítették Németországban, a megkérdezettek mindegyike az elmúlt két évben vásárolt új személyautót. A tanulmány készítői megállapítják, hogy a magas lojalitási rátát elért autógyártóknak eminens érdeke a próbautak számának növelés az értékesítés feltornászásához. A BMW és az Audi számára a próbautak hatékonyabb kihasználása a feladat, például az értékesítők képzésével.