6,1 másodperc elég százig. A gyorsulás ideje 60-ról 120-ra harmadik fokozatban 4,8 másodperc
Könnyűfémből van a forgattyúsház. A befecskendező mágnesszelepeket piezo-kristályos befecskendezők váltották fel
4 fotó
A 224 lóerős E320 CDI után nem sokkal a Mercedes bemutatja a személyautóba épített eddigi legnyomatékosabb nyolchengeres dízelmotort. A V8-as biturbó dízel 2200-as fordulatszámnál bődületes, 730 newtonméteres nyomatékkal csavarja a főtengelyt. 700 newtonméter már 1950-es fordulaton rendelkezésre áll.

Emellett tekintélyes, 314 lóerős teljesítménnyel rendelkezik a négyliteres dízelmotor, amivel az E-osztály 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A végsebesség 250 km/óra, természetesen csak a tiltó elektronika miatt. Az átlagfogyasztásra 9,3 litert adott meg a gyár 100 kilométerenként, a 60-ról 120 km/órás sebességre 4,8 másodperc alatt gyorsul harmadik fokozatban.

A harmadik generációs common-rail dízelmotor a legmodernebb technikát alkalmazza. Forgattyúsháza alumíniumból készült, a visszavezetett kipufogógázt hűtik az újrahasznosítás előtt, a pillangószelep elektronikus vezérlésű. A piezo-inline befecskendezők 1600 baros nyomás mellett rendkívül precíz üzemanyag-elosztásra képesek, ami a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából is kedvező.

A fejlesztéseknek köszönhetően kisebb a levegő nyomásvesztesége, így akár 15 százalékkal több levegő juthat a motorba, mint az előző nyolchengeres CDI változat esetén.

A motor két oxidációs katalizátorral és egy gondozásmentes részecskeszűrő társaságában kerül forgalomba, így könnyedén teljesíti az Euro4-es károsanyag-kibocsátási normát. A karterben elhelyezett szenzor nem csak az olajszintet, de annak hőmérsékletét és minőségét is vizsgálja. Az olajcsere-periódus akár 40 ezer km is lehet.

Az E 420 CDI alaphelyzetben, hétsebességes automata váltóval és légrugózással hagyja el a szerelőcsarnokot, forgalmazása ősszel indul. A későbbiekben az S-, az ML-, az R- és a GL-osztályba is beépítésre kerül a motor.

A Mercedes állítása szerint az E 420 CDI 314 lóerővel átveszi a világ legerősebb széria dízelmotoros autója címet a 313 lóerős VW Phaeton V10 TDI-től, illetve a Volkswagen Touareg hasonlóan motorizált változatától. A 2000-nél leadott 750 Nm-rel a tízhengeres VW motor megelőzi a Mercedest. Lehet, hogy ők még nem hallottak a készülő 4,2-es V8-as Audi (326 LE. 650 Nm), és a már létező hatliteres Ford dízelről (325 LE, 760 Nm) sem?