



A Toyota a jó felszereltséggel és dupla kabinnal megrendelt pickupok között remél jelentős növekedést. Magyarországon ebben a kategóriában a Mitsubishi Pajero Pickup vezet, a Mazda B 2500-at és a Hiluxot megelőzve a 2004-es értékesítési statisztikák szerint.
Háromféle kabinnal lehet majd megvásárolni az autót: szimpla fülke-nagy raktér, dupla kabin-kisebb raktér és létezik még a kettő közötti Extra Cab verzió. Sokat nőtt az új Hilux, 513 centiméteres hossza 34 centivel haladja meg az elődét. Sokkal szélesebb az autó, rövid fülkével 6, dupla kabinnal 4,5 centivel terebélyesebb az eddiginél. Rövid kabinnal 231,5, Extra Cab kivitelben 180,5, dupla kabinnal pedig 152 centi a rakfelület hossza. A plató változattól függően 5-5,5 centivel szélesebb és 15,5-16,5 centivel hosszabb, mint az elődben.
A Toyota megerősített alvázzal és új fejlesztésű futóművel hozta ki a hatodik generációt. A fejlesztésnél cél volt, hogy az autó ne taroljon le mindent egy ütközésben. Az orr-rész és az alváz masszív részei közé a Toyota betervezett egy köztes elemet, amely igyekszik minél hatékonyabban elnyelni az ütközési energiát. Ezáltal bizonyos határok között megelőzhető a karosszéria komolyabb károsodása, például a rugótornyoké. A futóműben hátul megmaradt a célnak leginkább megfelelő merev tengely és laprugó. A futómű elöl független kerékfelfüggesztésű, kettős keresztlengőkarokkal.
Javítandó az autó irányíthatóságán, a Toyota is elhagyta a klasszikus, sokáig Mercedes személyautókban és számos terepjáróban használt golyótöltögetős vagy golyópályás kormánygépet. Az új Hilux a fogasléces kormányművel pontosabban irányítható a gyár szerint.
Első körben a Hilux egyetlen motorral lesz kapható. A 2,5 literes turbódízel második generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel dolgozik, a négyhengeres motor maximális teljesítménye 102 lóerő 3600-as fordulaton.
Nyomatékból változattól függően kétféle csúcsértéket ad le a motor, a 4×2-es hajtásképlettel 200, 4×4-es hajtáslánccal 260 Nm-t. Jövőre töltőlevegő-hűtős, tehát erősebb verzió is kapható lesz a D-4D dízelből. Olaj- és olajszűrőcserét 30 000 km megtétele vagy két év után ír elő a gyár.
Kapcsolható elsőkerék-hajtás, felező áttétel és korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű segíti a terepjárást. Felárért difizár is kapható lesz. A szélzajokat csökkenti a karosszériaelemek pontosabb illesztése és a motorburkolat.
A platós terepjáróból vagy terepjárásra alkalmas kisteherautóból évente 25 000 autó eladása a cél Európában, az idei csonka évben összesen 5000 autó a terv. Bennünket meglepett, hogy világszerte ez a Toyota második legkelendőbb autótípusa. Házon belül csak a Corolla előzi meg az 1967-es bemutatása óta 12 milliós darabszámban értékesített mindentudót.
A Hilux is része a Toyota IMV (Innovative International Multi-purpose Vehicle) termékcsaládjának, amelybe három pickup, egy egyterű és egy szabadidőautó tartozik. Ezek a világautók több mint 140 országban lesznek a piacon.
A koncepció a szabadkereskedelmi megállapodások térnyerésével valósulhatott meg. A váltókat Indiában, a benzines motorokat Indonéziában, a dízeleket Thaiföldön gyártja a Toyota. Az összeszerelés négy helyszíne a Dél-afrikai Köztársaság, Argentína, Thaiföld és Indonézia. Az Európába szánt Hiluxok közül Thaiföldről érkeznek az Extra Cab kivitelűek, a többi modellt Dél-Afrikában gyártják.
