



Nem volt gyerekjáték az első két napon sem a Szardínia Rali, de a harmadik nap igazán kritikusnak bizonyult. Hat szakaszt jelöltek ki a szervezők úgy, hogy közben a pilóták nem voltak szervizparkban. Öröm az ürömben, hogy a szakaszok teljes hossza csak 66,32 kilométer volt vasárnap.
Sébastien Loeb még majd egy perces előnyének tudatában sem vett vissza a tempóból. Vasárnap reggel a 12. gyorsaságin ismét ő volt a leggyorsabb, az őt üldöző Solberg pedig csak az ötödik, újabb 19,3 másodperces hátrányt begyűjtve.
Solberg késve érkezett egy ellenőrző ponthoz is, amiért további 10 másodperc büntetést is bezsebelt. Hirtelen megnőtt előnyének tudatában a világbajnok kiengedett és lassított kissé, a hat szakasz alatt fél percet csepegtetett üldözőinek.
Loebnek tökéletesen működött az autója, csak a szélre panaszkodott, illetve annak hiányára, mert így több helyen megmaradt az előtte haladók pora. Mindez azonban nem homályosította el azt a tényt, hogy egy perccel verte meg Petter Solberget és sorozatban második, idei harmadik futamgyőzelmét szerezte.
“Az autó tökéletes volt, így olyan gyorsan mentem, amennyire csak a körélmények engedték. Figyeltem Petter idejét, és arra koncentráltam, nehogy hibát kövessek el.” – mondta Loeb.
A győzelemért járó tíz ponttal Loeb egyetlen ponttal átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben és Duval két pontjával a konstruktőrök között a Citroën bebiztosította a második helyet. Francois Duval vasárnap csak arra koncentrált, hogy célba vigye az autót és a csapatnak pontokat szerezzen. 12. lett, de így is szerzett két pontot a Citroënnek.
Egész hétvégén nyilvánvaló volt, hogy Solberg csak akkor érheti be francia ellenfelét, ha Loeb nagyot hibázik, vagy ha autója elromlik. Mivel egyik sem jellemző, így a norvég pilóta akár szépen elautókázhatott volna a második helyen, hiszen mögötte fényévekre voltak a többiek.
De Mr. Hollywood sem szeret lassan menni, így az utolsó napon autózott három abszolút időt. Előrébb nem jutott, második lett.
“Nagyon boldog vagyok az eredménnyel, a maximumot autóztam, ami most erre volt elég. Közel vagyunk egymáshoz a bajnokságban, úgyhogy izgalmas év elé nézünk. Folytatnunk kell a fejlesztést, hogy növeljük a teljesítményünket, de úgy gondolom jó úton haladunk.” – értékelt Solberg.
Solberg a Szardínián szerzett nyolc ponttal Loeb mögé szorult a VB pontversenyben, de ezt nem biztos, hogy bánja, hiszen ezzel a felállással ő lesz kissé előnyösebb helyzetben Cipruson.
Ahogy Solberg, úgy csapattársai is vidámak voltak a célban. Stéphane Sarrazin 12., míg Chris Attkinson 18. lett. Előbbi aszfalton gyors igazán, csak most tanulja a murvát, utóbbi pedig még nagyon fiatal, neki is kell még a tapasztalat. Attkinson azok után, hogy pénteken és szombaton is kiesett a versenyből, ma már jól ment, olyannyira, hogy a 16. szakaszon ő volt leggyorsabb.
Közel volt a sikerhez Harri Rovanperä és Mitsubishi. A finn nem is akart lemondani a dobogóról, a 12. szakaszon ő volt a második leggyorsabb Loeb mögött. Ám a 13. gyorsaságin kiestek. “Eltaláltunk egy követ, amitől eltört az autó jobb első felfüggesztése. Megpróbáltuk kötözéssel rögzíteni, de 3-4 kilométer után ismét eltört és hátra volt még 50.”
A Mitsubishi-nél nem titkolták csalódottságukat, de örülnek, hogy az autó egyre jobb lett az év folyamán. A számok azonban nem ezt mutatják. Az év eleje óta egyre kevesebb pontot gyűjtenek és visszacsúsztak az utolsó előtti helyre. Monte-Carlóban 9, Svédországban 8, Mexikóban 6, Új-Zélandon 1, most pedig nulla pontot szereztek.
A másik Lancer WRC-t kormányzó Gianlugi Galli sem ilyen versenyről álmodott, egész hétvégén műszaki problémákkal küzdött.
Vasárnap az első gyorsaságin állt ki, miután, ahogy ő fogalmazott: “Az első négy kanyar alatt három fokozatot vesztettem.” A Mitsubishiben tönkrement a harmadik, negyedik és ötödik fokozat is.
Marcus Grönholm nagyon akarta a dobogós helyet, mindent megtett érte, pénteken a második szakaszon ő volt a leggyorsabb. Rovanperä kiesésével az ölébe hullott a harmadik hely, ezután már nem hibázott, elég volt neki a pénteki attrakció.
Grönholm úgy vélte, az ő érdeme a harmadik hely: “Egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy meg tudom fogni Harrit, főleg miután reggel gyorsabb volt, mint én. Az egyetlen, amit tehettem, hogy nyomás alatt tartottam, és lám működött a dolog.”
A Peugeot örömét fokozta, hogy a másik autójuk is célba ért, nem is rosszul. Markko Märtin negyedikként zárt, így a csapat továbbra is fölényesen vezet a konstruktőrök között. Az észt versenyző mellett Toni Gardemeister az egyetlen, aki idén eddig minden futamon pontot tudott szerezni.
Gardemeister volt fent és lent a futam alatt. Szombat délután például elég rosszul állt, miután kigyulladt az olajnyomás visszajelző a Focus műszerfalán és a csapat kérésére kiállt.
Várt öt órát a sötétben a mentésre, majd reggel, a törött helyén egy új olajpumpával, és öt perc büntetéssel ismét nekivágott.
Jól ment, de szerencséje is volt. Megelőzte Roman Krestát, és ketten ki is estek előle. Így lett ötödik, közvetlenül cseh csapattársa előtt. Így a Ford tovább görgeti megbízhatósági rekordját, immár 49 futam óta mindig szereztek pontot. Sőt, Krestával madarat lehetett volna fogatni:
“Nem hiszem el! Szükségünk volt rá, hogy befejezzük a versenyt, ez volt az egyetlen célom. Nagyon-nagyon óvatosan vezettem és ez kifizetődött. Nem csak befejeztem, de pontokat szereztem, sőt életem legjobb eredményét értem el!”
Az utolsó pontokért a privát versenyzők folytattak izgalmas csatát. Ezúttal teljes évadot teljesítő Anthony Warmbold örülhetett leginkább, aki hetedikként zárt. De Juuso Pykälistö sem búslakodik, hiszen élete első vébés pontját szerezte meg. Ebben azért nagy szerepe volt a gyári Citroën csapatnak is, akik segítettek a Kronos-nak megoldani a finn váltóproblémáit.
Csalódottan távozott Szardíniáról a Skoda csapat. Folyamatos zűrök adódtak az autókkal és szombat este Armin Schwarzot ki is zárták. Az ellenőrök ugyanis kiszúrták, hogy a szerviz zónán kívül olajat töltött a Fabiába. Egyetlen csapat-pontocskájukat a 13. helyen célba érkező Janne Tuohinonak köszönhetik.
|
Szardínia Rali A futam végeredménye: 1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC 4h06’33″7 85.2 km/h A világbajnokság állása: Egyéni pontverseny: 1. Sébastien Loeb: 35 pont Könstruktőri pontverseny: 1. Peugeot: 54 pont |
|
