Loeb vezet, a privát Hirvonen a harmadik!
Francois Duval ezúttal is messze került a pontszerzéstől. Öt futamból eddig négyen idő elött kiesett
Marcus Grönholm rosszul mérte fel, hogy autója hogyan fordul majd murva gumikkal aszfalton, leesett az útról
Harri Rovanperä végre megmutatja mit is tud valójában, jó az autó,  jók a gumik, a finn pedig száguldott
15 fotó

Csodálatos nyári idő fogadta a versenyzőket Szardínián, napsütés, 25-30 fok, ami teljesen szárazzá varázsolta a pályákat. A pályákat 2005-re kissé “átrajzolták”, ezúttal a tavalyinál sokkal gyorsabb a verseny

. Maradtak viszont a hatalmas kövek, amik komolyan befolyásolhatják a verseny kimenetelét. Olyan izgalmasan indult a Szardínia Rali, mint ebben az évben még egyetlen futam sem.

Marcus Grönholm kezdett legjobban, ebben még semmi meglepő nincs. Ám az, hogy a Pirelli abroncsokat egyre inkább megszokó Harri Rovanperä volt a második, az nem megszokott mostanában, igaz kapott 9 másodpercet. Akadtak más érdekes dolgok is.

A pontversenyben vezető Petter Solberg például hozta a harmadik helyet, annak ellenére, hogy ezúttal is övé volt a takarító szerepköre. Mit tudna a 2005-ös Impreza, ha tiszta úton mehetne?

A világbajnok Sébastien Loeb 19,8 másodpercet kapott az első szakaszon és csak kilencedik volt. Loeb azonban bemutatott már idén, Mexikóban egy hihetetlen felzárkózást, így most sem adta könnyen a bőrét. A második és harmadik szakaszt megnyerte és átugrotta a mezőnyt. A negyedik szakaszra már elsőként érkezett.

Mögötte, újabb meglepetést okozva Mikko Hirvonen tanyázott egy 2003-as fejlesztésű Ford Focus-szal. Ehhez azonban az is kellett, hogy Marcus Grönholm hibázzon egy kanyarban, túl gyorsan érkezett és kitört az autó hátulja.

A Peugeot 307 WRC lerepült a hegyoldalról, de a nézőknek köszönhetően már másfél perc múlva száguldhatott tovább. Olyan szerencsés volt, hogy akkorát esett, hogy szinte a következő visszafordító utáni útrészre érkezett. Ám ezzel az útlevágással is a 22. helyre csúszott vissza, utolsó WRC-sként szinte pontszerzésre is esélytelenül állt.

Ám ezen a versenyen, úgy tűnik bármi megtörténhet. A Peugeot szerelői a negyedik szakasz előtt újjávarázsolták a 307-est. Pedig átszakadt a bal első rugótorony és Grönholmnak kellett tartania az ajtót menet közben.

Ezután viszont már Grönholmnál volt a labda, aki nem is okozott csalódást. A nyitószakasszal azonos negyedik gyorsaságit megnyerte, majd a következő kettőn is gyors volt, ezzel egészen a hetedik helyig zárkózott fel. Persze ez nem csak az ő érdeme, hárman is kiestek előle.

Délután ismét Sébastien Loeb volt a leggyorsabb. A negyediken ugyan csak második időt ment, utána viszont ismét autózott két abszolút időt. Így már meglepetések nélkül vezeti a versenyt.

Petter Solberg zárkózott fel mögé, aki elégedett volt, hiszen lemaradása nem súlyos és holnap támadásba lendülhet. Pedig napközben mind a kuplunggal, mind a fékkel gondjai voltak.

Korábbi csapattársa Mikko Hirvonen nem csak egyetlen szakaszon tudott kiemelkedőt alkotni, de egész nap remekül ment és a harmadik helyen várja a folytatást. A finn pilóta úgy vélte, hogy gyorsaságát annak köszönhette, hogy szinte utolsóként rajtolhatott és szinte teljesen tiszta úton hajtott. Nem mellékesen nagyon eltalálta a Ford beállításait.


Nem voltak ilyen szerencsések vb-s márkatársai. Toni Gardemeister például az első szakaszon a rajt után egy kilométerrel eltalált egy sziklát, amitől elhajlott a Focus kormányösszekötője. Így kellett teljesíteni az első három szakaszt. Egy sziklával próbálta kiegyenesíteni a finn pilóta a rudat, de nem sikerült teljesen kijavítania.

A szerelők csak a negyedik gyors előtt tudták kicserélni az alkatrészt, addigra 30 másodperc hátrányt gyűjtött be és 15-ként állt. Délután Gardemeister rálépett a gázra és feljött az ötödik helyig.

Roman Kresta, aki a másik gyári Focust kormányozta sem volt túl szerencsés. Egyfelől most indul először Szardínián, másfelől Új Zélandon történ fiaskó után nem dicsérték meg, úgy hogy most inkább a lassan járj, tovább érsz taktikát választotta.

Emellett neki sem volt hibamentes a napja, mert a Focusban tönkrement a félautomata kormányváltó, így a pilótának át kellet állnia a manuálisra. Így azonban nem volt kézifék a kocsin, ami pedig igencsak hiányzott a szűk visszafordítókban.

Francois Duval az ötödik gyorsaságig remekelt, kihasználva a Citroën potenciálját, követte csapattársát és a második helyen állt. Az ötödik szakaszon azonban egy ugrató után rosszul érkezett le és lesodródott az útról majd eltalált egy sziklafalat. Ettől a Citroën felborult és kétszer átfordult, majd a jobb oldalán megállt.

Sikerült talpra állítani az autót és be is indította, de akkor derült ki, hogy kiszakadt a bal hátsó kerék, így kiállt. Holnap azonban folytatja a versenyt, megkapja Loeb utolsó két szakaszának idejét és szakaszonként tíz perc büntetést.

Hasonlóan járt a subarus Chris Attkinson és mitsubishis Gigi Galli is a szakaszon. Mindkettőjüknek a bal hátsó kereke és felfüggesztése is kiszakadt, mindketten idő előtt búcsúztak. A Superally szabálynak köszönhetően, holnap mindketten újra támadásba lendülhetnek.

Nem úgy Harri Rovanperä, ő egész nap jól ment, aminek az összetettben is volt látszatja, hiszen a negyedik helyen áll. A finn főleg a hepehupás útra és a melegre panaszkodott délelőtt. A második körre más lengéscsillapítókat kapott, amitől főleg a lassabb kanyarokba gyorsult a Lancer.

Kettős napot zárt a Skoda csapat Szardínián. Armin Schwarz végig tízen belüli időket tudott menni, mert végre sikerült jól eltalálni a Fabia beállításait és élvezte a versenyzést. Ezzel szemben Janne Touhino autójában meghibásodott a sebességváltó, amivel rengeteg időt veszített. Hiába ment jobban délután csak 15-ként zárt, így holnap neki kell elsőként rajtolnia.

 

Szardínia Rali

A futam állása az első nap után:

1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC 1h34’51″3 88.4 km/h
2. P.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’31″7
3. Hirvonen-Lehtinen Ford Focus WRC + 00’59″6
4. Rovanperä-Pietilainen Mitsubishi Lancer WRC + 01’17″7
5. Gardemeister-Honkanen Ford Focus WRC + 01’33″8
6. Märtin-Park Peugeot 307 WRC + 01’34″5
7. Grönholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 02’11″9
8. Schwarz-Wicha Skoda Fabia WRC + 02’16″3
9. Pykalisto-Ovaskainen Citroën Xsara WRC + 02’21″8
10. Stohl-Minor Citroën Xsara WRC + 02’28″1
11. Kresta-Mozny Ford Focus WRC + 02’31″6