



A Mobil 1 Opel Astra Classic Kupában az év elején tartott megbeszélésen minden technikai kérdést tisztáztak az érdekeltek, így a későbbiekben elkerülhetőek lesznek az esetleges félreértések vagy kizárások.
A szombati időmérő edzésen szerzett elsőség után, Szamosvári Béla végzett az élen az I. versenyfutamban is, annak ellenére, hogy nem ő teljesítette leggyorsabban a 14 kört. A technikai ellenőrzésen ugyanis kiderült, hogy végig kiválóan versenyző és első helyen befutó Brachna László autójában nem volt légszűrő, emiatt kizárták a versenyből.
Szamosvári mögött két csapattársa Bíró Géza és Veégh Attila végzett. Bírónak nem csak a többiekkel, de a technikával is meg kellett küzdenie, mivel a 6. körtől akadozott az üzemanyag-ellátása, a célvonalon épp csak át tudott gurulni.
Vasárnap nem sokat változott a helyzet, mindössze a szerepek cserélődtek némiképpen. A II. versenyfutam első három befutója: Bíró, Szamosvári, Borbély. Izgalomban azonban egyáltalán nem volt hiány, mivel mind a 31 nevező harciasan küzdött. A hátsó traktusban talán még nagyobb küzdelem folyt, mint a mezőny elején, percenként történtek kisebb koccanások, és nem ritkán a visszapillantó tükrök is önálló életre keltek.
A cliok mezőnyében mind a szombati, mind a vasárnapi verseny óriási izgalmakat hozott, a nagy számban jelenlévő közönség óriási örömére. Az egész azzal kezdődött, hogy a tavalyi bajnok meglepetésre csak a negyedik helyet tudta megszerezni az időmérőn.
Wéber Gábor 49 ezreddel “maradt el” az első helyet megszerző Makaitól, akit Solti és Bárkovics követett. Itt említeném meg, hogy szégyenkezni senkinek nem volt oka, hiszen a hetedik helyet megszerző Jánosi Sándorig bezárólag 1 másodpercen belül voltak az időeredmények.
Nem volt meglepő tehát, hogy a versenyen szinte minden kanyarra jutott némi érdekesség és izgalom. A második helyről rajtoló Solti lerajtolta Makait, Wéber pedig az első kör végén Bárkovics előtt volt.
Ez nem sokáig maradt így, ami annak volt köszönhető, hogy a tavalyi bajnok többször is lesodródott a pályáról, az élen haladó pilóta pedig, akinek már szinte a zsebében volt az első hely kiesett a versenyből. A nézőtéren eközben a látványos csaták láttán mindenki a korlátnak tapadt, hiszen senki nem akart lemaradni egyetlen apró momentumról sem.
A szombati végeredményt végül Makai György remek szereplése mellett az döntötte el, hogy Wéber Gábort, a már említett pályaelhagyásokért 20 másodperc büntetéssel sújtották. Hiába előzött az utolsó kanyarban, mégis Bárkovics Zoltán lett a második. A harmadik hely Czollner Gyuláé lett.
Vasárnapra sem csökkent a versenyzők adrenalin szintje. A mezőny majd egy másodperces javulása azt eredményezte, hogy még kíváncsibbak lettünk a versenyre. A rajtsorrend a következőképpen alakult: Wéber, Makai, Bárkovics.
Ez természetesen nem maradt sokáig így. Wéber először az első helyét vesztette el, később egy defektnek köszönhetően a versenyt is fel kellett adnia. A küzdelmek ezután is tovább folytatódtak az első helyért Bárkovics és Makai között, melyből ezúttal is az Makai került ki győztesen. Makai György tehát kettős győzelemmel kezdte a szezont.
