Petter Solberg gyors volt a mezőny többi tagjához képest, de ez is kevés volt Loeb-bel szemben
Jól halad a Mitsubishi Lancer fejlesztése, ezt bizonyítja hogy Rovanperä képes tartósan jó időket autózni vele
Reggel még a dobogóra is esélyes volt Toni Gardemeister, de a Ford műszaki hibája miatt kiállt a versenyből
Grönholm ma feljött a negyedik helyig, holnap a dobogóért küzd majd
23 fotó
Öt szakasz és 144,01 versenykilométer volt a penzum a szombati napra a Rali Világbajnokság résztvevőinek. Továbbra is tiszta idő és kemény murvás, sziklás pályák vártak a csapatokra.

Sébastien Loeb szinte már tegnap megnyerte a versenyt, akkora előnyt gyűjtött be. De nem ült rá az eredményre, hanem saját tempójában rohant a cél felé. Ő kezdett a legjobban, mögötte Solberg igyekezett, de az átütő erő most hiányzott. Nyert ugyan egy gyorsaságit, de ez kevés volt Loeb három első idejéhez képest.

Ahogy tegnap jósolta a norvég, ezúttal nem lehet megfogni a világbajnokot, így inkább a második helyre koncentrált. Ha ez így marad a végéig, Loeb átveszi a vezetést a világbajnokságban, de csak egyetlen ponttal.

Mind a Citroën, mind a Subaru egyversenyzős csapattá vált erre az évre, hiszen a második és harmadik pilóták nem mutatnak csúcsformát. Francois Duval pénteki kiesése után a Superally szabálynak köszönhetően próbál pontokat szerezni csapatának, de ettől még messze van, ma a 14. helyig jutott.

A Subarunál Chris Attkinson, ahogy tegnap, úgy ma is eltalált egy követ a második szakaszon és ismét feladta a versenyt. Stephané Sarazzin a harmadik kék autóban szintén nem látta meg a célt, ő a 11. szakaszon állt ki kuplunghiba miatt.

Reggel még Mikko Hirvonen volt a harmadik. Ám Focusa az első szakaszon elvesztette két kerekét, így a csoda ezúttal is elmarad. Helyét Harri Rovanperä örökölte meg, aki elég messze volt a második helytől, viszont hátulról támadta őt Toni Gardemeister, akinek az átbeszélővel akadtak gondjai.

A fordos nyomta neki rendesen, hogy dobogóra állhasson, de az utolsó szakaszon elment az olajnyomás a Focusból, ezért meg kellett állnia. Feladta a versenyt, a Superally szabályainak megfelelően – Loeb idejét – plusz öt perc büntetést kapott. Visszaesett a nyolcadik helyre. Így a legjobb Fordos ismét egy privát pilóta, a hatodik helyen álló Mark Higgins volt a nap végén.

Rovanperä megőrizte pozícióját, de az elsőkhöz képest rengeteg időt veszített. Holnap pedig újabb két ellenfelétől kell megvédeni a dobogót. A két peugeotos Grönholm és Märtin 20 másodpercen belül van mögötte.

Grönholm az egész verseny alatt rendkívül gyorsan megy, ha nem lett volna az a tegnapi fiaskó, akkor valószínűleg most ő küzdene Loeb-bel. Most azonban hátul van, de nem adta fel, egész nap jól ment, megelőzte Märtint is, így holnap már a dobogóért küzdhet korábbi csapattársával.

Vegyes napot zárt Gigi Galli, aki egy elektronikai hiba miatt egy órát!! veszített ma, de nem adta fel. A kilencedik gyorsaságin egy abszolút idővel örvendeztette meg rajongóit és csapatát. Pontot nem fog szerezni, hiszen a 47. helyen áll.

Armin Schwarz sem volt boldog a nap végén. Remélte, hogy végre jó eredménnyel zárhat egy versenyt, de a tizedik szakaszon kuplunghiba miatt meg kellett állnia. Előbb csak csúszott, majd kigyulladt a kuplung, így Schwarz jobbnak látta, ha kiáll. Csapattársa Janne Tuohino is kiesett a versenyből, a 11. gyorson lecsúszott az útról. Holnap mindketten folytatják, a finn a 12. a német a 16. helyről kezdheti a felzárkózást.

 

Szardínia Rali

A futam állása a 2. nap után:

1. Loeb-Elena Citroën Xsara 3h13’44″7 87.9 km/h
2. P.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’55″2
3. Rovanperä-Pietilainen Mitsubishi Lancer WRC + 03’01″4
4. Grönholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 03’14″6
5. Märtin-Park Peugeot 307 WRC + 03’20″5
6. Higgins-Agnew Ford Focus WRC + 07’23″8
7. Kresta-Mozny Ford Focus WRC + 07’37″6
8. Gardemeister-Honkanen Ford Focus WRC + 07’49″0
9. Pykalisto-Ovaskainen Citroën Xsara WRC + 08’23″9
10. Warmbold-Orr Ford Focus WRC + 08’34″4
11. Stohl-Minor Citroën Xsara WRC + 08’54″7
12. Tuohino-Markkula Skoda Fabia WRC + 12’26″9
13. Sarrazin-Giraudet Subaru Impreza WRC + 13’29″4
14. Duval-Prevot Citroën Xsara WRC + 13’42″4